مشارکت شهروندان بریتانیایی در طراحی شهر دوستدار سالمند

مقامات رسمی لیورپول، شهری بندری در شمال غربی انگلستان، تمام افراد بالای ۵۵ سال، خانواده‌های آن‌ها، دوستان و افرادی را که در خانه سالمندان از این گروه‌ سنی مراقبت می‌کنند، به مشارکت و تبادل ایده‌های خود در طراحی شهری دوستدار سالمند دعوت کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار لیورپول در نظر دارد طی پروژه‌ای بلندپروازانه تا پایان سال ۲۰۲۴ شهری دوستدار افراد سالمند به وجود آورد که در آن جمعیت بالای ۵۵ سال از امکانات کافی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و جسمی برخوردار هستند. در همین راستا، شورای شهر از این گروه سنی، خانواده‌ها، دوستان و پرستاران آن‌ها دعوت کرده است ایده‌ها و انتظارات خود از شهر دوستدار سالمند را بیان کنند تا مقامات رسمی پس از یک جمع‌بندی کلی از این ایده‌ها لیورپول را به گونه‌ای از نو طراحی کنند که تمام نیازهای افراد پیر را برطرف می‌کند.

بسیاری از سالمندان اهل لیورپول از وضعیت حمل و نقل عمومی شهر شاکی بوده و اظهار کرده‌اند که به تنهایی توانایی تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی را ندارند چرا که زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به خوبی برای این گروه‌های سنی طراحی نشده است. از سوی دیگر، برخی از افراد پیر شاکی بوده‌اند که در شهر امکانات رفاهی لازم برای افزایش مشارکت اجتماعی در اختیار این جمعیت قرار نمی‌گیرد و در نتیجه انزوا به امری رایج در میان آنان تبدیل شده است. این در حالی است که بسیاری از افراد بالای ۵۵ سال در لیورپول خواهان افزایش امکانات لازم برای استراحت آنان در فضاهای سبز و سایر مکان‌های عمومی بوده و از مقامات رسمی خواسته‌اند زمینه را برای افزایش فعالیت‌های جسمی و تعاملات اجتماعی این افراد را در مکان‌های بیرون از منازل فراهم آورند.

شهردار لیورپول متعهد شده است ضمن تلاش برای برطرف کردن تمام خواسته‌های سالمندان، وضعیت مسکن را برای این گروه سنی بهبود ببخشد. علاوه بر این، احداث سازه‌هایی جدید برای جذب افراد پیر به انجام فعالیت‌های گروهی در یک مکان مشترک و همچنین افزایش خدمات درمانی برای افراد بالای ۵۵ سال از جمله مهم‌ترین اهدافی است که شهردار لیورپول در نظر دارد تا سال ۲۰۲۴ به مرحله اجرا درآورد و این شهر را در لیست شهرهای دوستدار سالمند قرار دهد.

کد خبر 445753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.