ورود تی. بی. ام شرقی به ایستگاه عمان سامانی

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: امروز چهارشنبه_ دوم مهرماه ۹۹_ تی. بی. ام شرقی خط دوم متروی اصفهان وارد ایستگاه عمان سامانی می‌شود.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دستگاه حفار مکانیزه خط دو مترو از ایستگاه عمان سامانی به سمت ایستگاه لاله حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در فاز شمال شرقی خط دو متروی اصفهان عملیات عمرانی هفت ایستگاه دارک، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد و قدس در حال اجراست، اظهار کرد: از جبهه غربی خط دو مترو نیز عملیات عمرانی ایستگاه کهندژ توسط قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شده و شفت ورودی تی. بی. ام وارد سیستم شده و در حال اورهال شدن است تا ظرف دو ماه آینده حفاری از این سمت آغاز شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: عملیات احداث ایستگاه‌های خرازی، کاشانی و خلجا در جبهه غربی خط دو متروی اصفهان فعال شده و به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۱ ایستگاه فعال خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: در فاز شمال شرقی خط دو متروی اصفهان احداث ایستگاه‌های زینبیه ۷۶ درصد، عاشق اصفهانی ۹۶ درصد، عمان سامانی ۶۶ درصد، لاله ۷۲ درصد و شاهد ۱۲ درصد پیشرفت داشته و ایستگاه قدس نیز در حال تجهیز کارگاه بوده همچنین تونل دارک تا میدان امام علی (ع) ۴۳ درصد پیشرفت داشته است.

بنکدار با بیان اینکه برای فعال شدن چهار ایستگاه بخش میانی حدفاصل ایستگاه میدان امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) برنامه‌ریزی لازم شده است، گفت: در بخش میانی خط دو متروی اصفهان حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا ایستگاه امام علی (ع) ایجاد ایستگاه‌های شکرشکن، ابن سینا و فلسطین طراحی شده که در تلاش هستیم تا پایان سال یک یا دو ایستگاه آن را فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با ساخت ایستگاه‌های قطار شهری به صورت زیرزمینی با استفاده از روش"ریب و شمع" ضمن کاهش موانع ترافیکی و حفظ فضای سبز و به حداقل رساندن قطع درختان، گامی مؤثر در بهینه‌سازی محیط شهری پیرامون ایستگاه‌ها برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: با توجه به اینکه خطوط مترو از مناطق شهری با بافت مسکونی و تجاری متراکم عبور می‌کند، ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌های آن باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تأمین پایداری فضای زیرزمینی، حداقل تأثیر را بر ساختمان‌های مجاور و نیز تأسیسات مهم شهری قرار گرفته در عمق داشته باشند.

کد خبر 445736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • حسین DE ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 0
    خسته نباشین دست اند کارا کارگرای زحمت کش