پل اصلی تالش به مدت دو هفته مسدود است

شهردار تالش گفت: به دلیل بارش شدید باران و طغیان رودخانه کرگانرود دو عدد از پایه‌های اصلی پل بزرگ این شهر در مسیر جاده تالش به آستارا و بالعکس دچار آسیب شده و به علت ترمیم آن‌ها، حدود دو هفته مسیر پل مسدود خواهد بود.

شهرام غنی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جلسات ستاد بحران شهرستان تالش در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، با حضور استاندار گیلان و مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آب منطقه‌ای، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در فرمانداری تالش برگزار شد و در خصوص مهار و کنترل سیل و جبران خسارت سیل زدگان این شهر تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: ادارات راهداری و آب منطقه‌ای در تلاشند با تجهیزات و ماشین آلاتی که در اختیار دارند در زیر پل بزرگ آسیب دیده شهر تالش با تغییر مسیر آب بتوانند دو عدد از پایه‌های آسیب دیده و متزلزل آن را ترمیم و بازسازی کرده و از فروریختن آن جلوگیری کنند.

شهردار تالش اضافه کرد: پل عابر پیاده متصل به پل اصلی تالش نیز دچار شکستگی شده و به دلیل وجود فیبر نوری در مسیر پل، مخابرات در حال ترمیم و جمع آوری آن است.

غنی زاده عنوان کرد: پل اصلی تالش در مسیر جاده تالش_آستارا و بالعکس، به علت ترمیم حدود دو هفته مسدود خواهد بود. از شهروندان انتظار داریم در این مدت صبور باشند و برای کاهش ترافیک کمتر از خودروی تک سرنشین استفاده کنند.

وی اظهار کرد: پل عابر پیاده متصل به پل اصلی که شکسته شده به زودی توسط شهرداری تخریب شده و کنار پل امید بازگشایی، شن ریزی و مسیری فرعی برای تردد خودروهای عبوری ایجاد می‌شود.

شهردار تالش افزود: در جریان سیل دو روز گذشته، پارک‌های مادر، کرگانرود و شورا، تأسیسات شهری و منازل مسکونی شهروندان طبق برآورد انجام شده، حدود ۱۶۰ میلیارد ریال دچار خسارت شده اند.

غنی زاده از حضور بموقع استاندار گیلان و مدیرکل مدیریت ستاد بحران و سایر مسئولان دستگاه اجرایی استان در تالش و صدور دستورات ویژه برای مهار سیل و جبران خسارات ناشی از آن قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تلاش شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در کوتاه‌ترین زمان ممکن پایه‌های پل اصلی تالش ترمیم و تردد روی آن از سر گرفته شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 445728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.