احتمال فروش واکسن تقلبی آنفلوآنزا / زمان توزیع واکسن اطلاع رسانی می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: فریب تبلیغات فروش واکسن آنفلوآنزا را نخورید، چرا که هنوز این واکسن در کشور توزیع نشده و موارد موجود تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته است، زمان توزیع آن از طریق رسانه‌ها و منابع رسمی اعلام خواهد شد.

محسن تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هنوز واکسن آنفلوآنزا در کل کشور توزیع نشده است، گفت: سودجویان ممکن است واکسن تقلبی و یا تاریخ گذشته را به عنوان واکسن آنفلوآنزا به شهروندان بفروشند که مصرف آن نه تنها ایمنی نمی‌دهد، بلکه دارای عوارض جبران ناپذیر است.

وی با تاکید بر لزوم دریافت اطلاعات درست در این زمینه از منابع رسمی، گفت: افراد تا اطلاع ثانوی برای پیگیری نحوه دریافت واکسن آنفلوآنزا از مراجعه حضوری به مراکز درمانی و داروخانه‌ها خودداری کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: افراد در صورت مشاهده موارد فروش واکسن آنفلوآنزا در منطقه کاشان با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به شماره ۵۵۴۷۳۰۲۵ و در مناطق دیگر نیز با معاونت غذا و داروی همان منطقه و یا سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

وی با توضیح اینکه یک فرد سودجو جهت فروش واکسن آنفلوآنزا در کاشان شناسایی شده است، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال پیگیری این موضوع است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

تقی زاده تاکید کرد: در صورت توزیع واکسن آنفلوآنزا از طریق تمامی رسانه‌ها اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 445716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.