تحقق حمل‌ونقل تبادلی شیراز با تلاقی مسیر تراموا و مترو

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تلاقی مسیر تراموا و دو خط مترو، به نوعی حمل‌ونقل تبادلی را در شیراز ایجاد می‌کند.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه احداث تراموای شیراز، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی فارس در خصوص اجرای خط دو مترو در محدوده چهار راه حافظیه تا چهار راه ادبیات محدودیت‌هایی را در نظر گرفت که مسیر تراموا متناسب با این تغییرات بازنگری و مسیر جدید پیشنهادی نیز در شورای ترافیک استان به تصویب رسید.

وی افزود: بدین ترتیب پس از تغییر در مسیر پیش‎بینی شده تراموا، این پروژه در میدان اطلسی با خط دو مترو تلاقی پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در نزدیکی ارگ کریمخانی نیز ایستگاه مشترک تراموا و خط یک مترو شکل می‌گیرد و این تلاقی مسیر تراموا و دو خط مترو، به نوعی حمل‌ونقل تبادلی را در شیراز ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه تی بی ام خط دو مترو حدود یک ماه دیگر به میدان آزادی خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود با ادامه احداث مترو به این سرعت تا پایان سال یا ابتدای سال آینده شاهد افتتاح خط دو متروی شیراز با سه ایستگاه باشیم.

قائدی ادامه داد: برخی ایستگاه‌های خط یک مترو نیاز به پله برقی دارند که ضعف در این موارد نیز به زودی با تجهیز وسایل رفع خواهد شد.

کاهش ورود خودروهای سنگین به داخل شهر

وی با اشاره به آخرین وضعیت محور کمربندی شیراز، افزود: پروژه احداث تقاطع باهنر _کمربندی تقریباً به اتمام رسیده و تا چند روز آینده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: فاز نخست تقاطع غیرهمسطح استاد محمد بهمن‌بیگی نیز چند ماه پیش افتتاح شد و زیرگذر آن تا آبانماه بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از هر دو پروژه به دلیل آنکه روی محور کمربندی قرار دارند، با کاهش ورود خودروهای سنگین به داخل شهر، کمک ویژه‌ای به روان شدن ترافیک درون شهری و کم شدن آلودگی هوای ناشی از آن می‌کنند.

کد خبر 445691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.