آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری اراک با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان

شهردار اراک از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از چند طرح شهری با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تا پایان هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدکریم شفیعی در این باره اظهار کرد: دهم مهر ماه جاری پروژه پل شهید صیدی افتتاح و عملیات اجرایی چند پروژه دیگر شامل تقاطع غیر هم‌سطح میدان مقاومت، جاده فراهان، زیرگذر و تقاطع غیر هم‌سطح جاده فرودگاه و… با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی افزود: پیمانکار این پروژه‌ها مؤسسه شهید رجایی وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است و زمان بهره برداری از این پروژه‌ها سه سال پیش بینی شده است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: یکم مهرماه روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده است در همین راستا با توجه به مصوبه شورای ترافیک استان و شورای تأمین شهرستان اراک، یکم مهرماه خیابان شهید بهشتی (عباس آباد) از ابتدای خیابان میدان شهدا (باغ ملی) تا میدان هفت تیر (سه راه ارامنه) از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب بسته می‌شود و به صورت نمادین به عنوان پیاده راه محل تردد مردم قرار می‌گیرد تا شهروندان لذت یک خیابان بدون خودرو را احساس کند.

وی عنوان کرد: هفتم مهرماه نیز به عنوان روز آتش‌نشانی نامگذاری شده که سازمان آتش نشانی شهرداری اراک نیز برنامه‌های متنوعی در پیش رو دارد.

شهردار اراک گفت: روز ۲۸ مهرماه نیز روز اراک نامگذاری شده است که این برای روز نیز توسط سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری با همکاری برخی از دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ها متنوع پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به اتفاق رئیس شورای شهر با هدف تبادل اطلاعات فنی در خصوص توسعه شهری، از مرکز استان‌های قزوین و زنجان بازدید کردیم و در مورد همکاری سه جانبه بحث و گفت‌وگو شد تا بتوانیم از دانش یکدیگر در حوزه‌های مختلف شهری بهره مند شویم.

شفیعی ادامه داد: طرح توسعه مسیر دوچرخه سواری که در شورای ترافیک تصویب شده است و در دستور برنامه‌های سال جاری شهرداری اراک قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود علاوه بر ترمیم مسیرها موجود تا پایان سال جاری حدود ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در اراک افزایش پیدا کند.

منبع: مهر

کد خبر 445681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.