تشدید نظارت بر بازار ماسک و ضدعفونی‌کننده‌ها با شروع پاییز

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از افزایش نظارت‌ها بر بازار ماسک و مواد ضدعفونی همزمان با شروع فصل سرما خبر داد.

به گزارش ایمنا، اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی، با اشاره به شکل‌گیری کارگروه نظارت بر بازار در ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: دادستان تهران و تعزیرات حکومتی نیز در این کارگروه حضور دارند که وظیفه تشدید نظارت‌ها بر بازار را عهده دار است.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود بازار را در این شرایط بررسی و شیوه نظارت جدی و شدیدتر را مطرح کردیم، ادامه داد: اخیراً محلی برای احتکار ماسک و مواد ضد عفونی در یک خانه مسکونی کشف شد که علیرغم اینکه رقمی قابل توجه داشت و نزدیک ۶ میلیون ماسک را دربر گرفته بود، برای ورود به منزل، اجازه ورود می‌خواستیم که هماهنگیِ آن با دادستان تهران، صادر شد.

اسفنانی ابراز امیدواری کرد با انجام این هماهنگی‌ها، نظارت‌ها تا کاهش آشفتگی بازار ادامه یابد و تاکید کرد: اقدامات دیگری باید صورت گیرد تا بازار به ثبات برسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: شمار کالاهایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره می‌گیرند، کاهش یافته است و لذا مابقی کالاها باید بر اساس عرضه و تقاضا در بازار قیمت گذاری و تنظیم نرخ شوند.

اسفنانی افزود: تولیدکننده باید در رقابت، کالایی بهتر و با کیفیت‌تر عرضه نماید تا بتواند بازار را در دست گیرد و آن را به خود متعلق بداند.

اسفنانی تاکید کرد: اگر بتوانیم بازار را با ثبات ببینیم، نحوه کار ما تغییر خواهد یافت و حجم نظارت‌ها کمتر می‌شود و لذا می‌توان به مباحث مهمتر پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ ورود به پاییز و نیاز بیشتر به ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تمرکز تعزیرات نیز باید بر این حوزه باشد.

اسفنانی در خصوص موضوع مرغ و تخم‌مرغ گفت: بنا به قول‌های وزیر جهاد کشاورزی وضعیت مرغ و تخم‌مرغ به سامان می‌رسد و امیدواریم این سامان‌پذیری را هرچه سریع‌تر در بازار شاهد باشیم.

اسفنانی گرانی‌های اخیر را ناشی از مشکلات عرضه دانست و گفت: قیمت تخم‌مرغ همانی خواهد بود که مصوب شده است، یعنی هر شانه‌ای ۲۶ و ۵۰۰ تعیین قیمت می‌شود و قطعاً قیمت‌گذاری کمتر از ۳۰ هزار تومان است.

وی گفت: شیوه‌های تولیدی تخم‌مرغ و بسته‌بندی و بهداشتی بودن ملاک قیمت‌گذاری است و لذا شاهد تفاوت قیمت خواهیم بود ولی بر اساس تعیین نرخ ستاد تنظیم بازار، قیمت نباید بالاتر از عدد مصوب باشد.

اسفنانی افزود: گرانی تخم‌مرغ با رخداد چندی پیش درباره جوجه‌های یک روزه ارتباطی ندارد و امحای این جوجه‌های مازاد مصرف به شیوه غلطی بوده است و ما نیز تاکید داریم اگر در قیمت گوشت مرغ تأثیرگذار باشد، تعزیرات ورود خواهد کرد.

کد خبر 445680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.