راه‌اندازی بازارهای روز کوثر براساس برنامه راهبردی توسعه اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه بازارهای روز کوثر در اصفهان بر اساس برنامه راهبردی برای توسعه شهر از سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی شده است، گفت: در این کلانشهر شبکه توزیع مرجع در داخل اصفهان راه اندازی شده که در آن ظرف مدت ۱۰ سال تعداد بازارهای روز کوثر از سه مورد به ۱۵ بازار رسیده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر یک شبکه توزیع منسجم و منظم در سطح شهر اصفهان ایجاد شده که در آن بازارهای روز کوثر به عنوان اصلی‌ترین اهرم تنظیم بازار شهر اصفهان به شیوه مناسب جانمایی شده است و شهروندان اصفهانی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مایحتاج خود را با کیفیت و قیمت مناسب از آن‌ها تهیه کنند.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات به شهروندان، تصریح کرد: دسترسی راحت و مناسب شهروندان به انواع خدمات شهری از جمله بازارهای روز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری و از اهداف مهم برنامه‌ریزی شهری است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان مکان‌یابی مناسب این بازارها را از مهم‌ترین وظایف برنامه‌ریزان و مدیران شهری برای رفع نیازمندی‌های شهروندان و مناسب‌سازی ساختار شهری دانست و گفت: رشد شتابان شهری در دهه‌های اخیر در کشور سبب فراهم نشدن مناسب زیرساخت‌های مورد نیاز شهرها شده و مهمترین تأثیری که رشد شتابان شهرها به همراه داشته، نابسامانی نظام توزیع خدمات است.

وی با اشاره به وظیفه اصلی برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیرندگان شهری، اظهار کرد: تعیین مکان بهینه مراکز خدماتی متناسب با شهر به گونه‌ای که تمام ساکنان شهری به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند از اولویت‌های اساسی مدیریت شهری به خصوص در حوزه فعالیت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی است.

رئیس هیئت مدیره سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: یکی از خدماتی که تأثیرات بسیاری را در شهرها در ابعاد مختلف کالبدی، اجتماعی و اقتصادی بر جا می‌گذارد، بازارهای روز و چگونگی مکان‌یابی آنهاست.

وی تهیه مایحتاج روزانه در اسرع وقت و با قیمت مناسب را یکی از دغدغه‌های ساکنان شهرها دانست و افزود: آنچه در کنار تأمین مایحتاج عمومی شهروندان بسیار اهمیت دارد، در نظر گرفتن مکان عرضه ارزاق است که علاوه بر پاسخ به نیاز شهروندان در فعالیت کاربری‌های دیگر ایجاد ممانعت نکند.

بازارهای کوثر حلقه اتصال مستقیم تولید کنندگان و مصرف کنندگان

امیری ادامه داد: چند سالی است که بسیاری از شهروندان اصفهانی تجربه خرید بخشی از مایحتاج روزانه خود از بازارهای روز کوثر را دارند، بازارهایی که اکنون مشتریان خاص خودشان را دارد و در برخی موارد از شهرتی بیشتر از بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ شهر برخوردار است و حلقه اتصال مستقیم تولید کنندگان و مصرف کنندگان هستند و با تعدیل قیمت‌ها فرصت مناسبی را برای خرید شهروندان فراهم می‌کند.

وی تنوع کالا، کاهش قیمت کالا، کاهش آلودگی هوا، حذف واسطه‌های غیرضروری، کمک در بهبود وضع ترافیک شهری، جلوگیری از فروش کالاهای غیراستاندارد و تثبیت قیمت کالا در مناطق مختلف شهری را از مزایای احداث بازارهای روز کوثر دانست و تاکید کرد: بازارهای روز کوثر به صورت روزانه از نظر کیفیت محصولات، قیمت‌ها و میزان رضایت شهروندان توسط بازرسان بررسی و نظارت می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های شده، مهمترین اصل در مجموعه بازارهای کوثر داشتن کیفیت بالا و قیمت مناسب است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در حوزه خدمات شهری بحث تعیین استراتژی خرده‌فروشی در اصفهان به صورت جدی پیگیری می‌شود و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به عنوان مجری این استراتژی برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اجرایی را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه بازارهای روز کوثر در اصفهان بر اساس برنامه راهبردی برای توسعه شهر از سال ۱۳۸۹ راه اندازی شده است، اظهار کرد: در این کلانشهر یک شبکه توزیع مرجع در داخل اصفهان راه اندازی شده که در آن ظرف مدت ۱۰ سال تعداد بازارهای روز کوثر از سه مورد به ۱۵ بازار رسیده و در کنار بازارهای تخصصی گل و گیاه و بازار گیاهان دارویی فعال است.

امیری تأکید کرد: این شبکه مرجع عمده، قرار نیست در مقابل اصناف قرار بگیرد، بلکه همکار اصناف است و در کنار آنها فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به نبود بازاری مناسب جهت عرضه مایحتاج عمومی به شهروندان در منطقه روشن دشت، شهرک زاینده رود و پینارت که جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است؛ پانزدهمین بازار روز کوثر در این منطقه احداث شده است.

کد خبر 445669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.