سالک: فرهنگ دفاع مقدس رمز پیروزی بر مشکلات است

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دردفاع مقدس شاهد بودیم که استقامت در برابر تهدیدات جهانی علیه ایران راهگشا بود و مقاومت ملت ایران نشان داد اجازه نخواهند داد که یک وجب از خاک ایران در اشغال دشمن قرار گیرد.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس اظهار کرد: امروز باید به معرفی کرامت پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس توجه شود زیرا این افراد در ایام جنگ تحمیلی تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران به میدان رفتند بنابراین ضرورت حفظ کرامت رزمندگان دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که استقامت در برابر تهدیدات جهانی علیه ایران راهگشا بود و مقاومت ملت ایران نشان داد اجازه نخواهند داد که یک وجب از خاک ایران در اشغال دشمن قرار گیرد بنابراین فرهنگ مقاومت دفاع مقدس رمز پیروزی بر مشکلات است. زمانی که استقامت و مقاومت باشد هیچ ترسی وجود ندارد زیرا مقاومت یک تکلیف انسانی است همانطور که رزمندگان در دوران دفاع مقدس بدون هیچ ترسی به این باور رسیدند که باید به میدان نبرد بروند و جان خود را تقدیم اسلام ایران بکنند.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) نشان دادند که فرمانده کل قوا می‌تواند هم فرمانده صلح و هم جنگ باشد این موضوع بیانگر آن است که علاوه بر مبنای فقهی که در این راستا وجود دارد و ولی امر مسلمین محور مباحث دینی را در جنگ لحاظ می‌کند، مباحث نظامی نیز که با قاطعیت امام مطرح می‌شد قابل توجه بوده همانطور که امام فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود یا خرمشهر را خدا آزاد کرد که نشان دهنده تکیه امام بر شناخت معنویت الهی و مقابله با غرور نیروها بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) در زمان جنگ تحمیلی بخوبی دشمن را شناخته بود اینکه دشمن منطقه‌ای نیست بلکه دشمن جهانی است و باید هدف اصلی را نابودی استکبار جهانی قرار داد بنابراین مدیریت امام در زمان جنگ متوجه مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

سالک با اشاره به بیان جامعیت فرماندهی امام خمینی (ره) در کلام رهبر معظم انقلاب، گفت: این جامعیت یک نقش راهبردی از نقش امام و روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب به ویژه دفاع مقدس است که باید جامعه بخوبی به آن توجه کند.

کد خبر 445641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.