اختصاص ۵۸ میلیارد ریال به پروژه‌های بازآفرینی شهرکرد

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد گفت: در شش ماه ابتدای امسال ۵۸ میلیارد ریال جهت باززنده‌سازی و اجرای پروژه‌های عمرانی این شهر اختصاص داده شده است.

اکبر شاهوردی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد موفق به اجرای بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمران و بازآفرینی شده است، اظهار کرد: با در نظر گرفتن اهمیت اجرای پروژه‌های بازآفرینی در سال جاری اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد ریال جهت باززنده سازی و اجرای پروژه‌های عمرانی به این سازمان اختصاص داده شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ درصد از این بودجه در پروژه‌های احیا و بازآفرینی کوی نمدمالان، کوی نشاط (محله آقا بزرگ)، محله سقاخانه شهرکرد و باززنده‌سازی معابر بافت‌های قدیم شهر هزینه شده است.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد تصریح کرد: همزمان با اجرای پروژه‌های مذکور بر اساس مصوبات ستاد بازآفرینی جهت احیا و بازنده‌سازی بافت قدیم و بافت‌های ناکارآمد در اقدامی مشترک بین دولت به نمایندگی شرکت بازآفرینی و شهرداری شهرکرد به نمایندگی این سازمان، ۱۰ پروژه در بافت فرسوده شهرکرد و محله‌های هدف بازآفرینی و همچنین در منطقه غرب شهرکرد (مهدیه، اشکفتک و چالشتر) اجرا شده است.

شاهوردی عنوان کرد: محوطه‌سازی میدان امامزادگان معصوم با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پیاده‌روسازی بافت فرسوده خیابان خواجه نصیر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث فضای سبز کوچه ابومحمد با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، کف‌سازی معبر فرهنگی کوی نمدمالان با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اصلاح شبکه معابر در پیاده رو خیابان فردوسی تا بوعلی با ۲۰ درصد بخشی از این طرح‌ها بوده است.

وی ادامه داد: میزان مشارکت در این پروژه‌ها به صورت ۳۰ درصد بر عهده شهرداری و ۷۰ درصد بر عهده شرکت بازآفرینی ایران است.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در مجموع پیشرفت پروژه‌های مذکور ۵۵ درصد بوده است و قطعاً گام بلندی در جهت بازآفرینی فضاهای شهری در شهرکرد محسوب می‌شود.

کد خبر 445625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.