جمع‌آوری تمامی ایستگاه‌های دوچرخه تا پایان مهرماه

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: تا امروز حدود ۶۳ ایستگاه دوچرخه که از قبل در نقاط مختلف شهر وجود داشت جمع‌آوری شده و تا پایان آبان ماه نیز تمامی آن‌ها جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی با اشاره به مسیرهای دوچرخه سطح شهر اظهار کرد: در بحث توسعه زیرساخت‌ها و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری تا سال ۹۷ حدود ۱۳۴ کیلومتر مسیر داشتیم که در سال ۹۸، ۶۸ کیلومتر به این عدد اضافه شد.

وی با بیان اینکه احداث ۴۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در برنامه سال ۹۹ شهرداری مشهد قرار دارد، گفت: امیدواریم با تکمیل این مسیرها، طول مسیرهای دوچرخه شهر مشهد به ۲۴۸ کیلومتر برسد.

کاظمی تصریح کرد: یکی از تصمیمات خوب شورای شهر مشهد بحث پیاده روسازی‌ها بود که در حوزه عمران و حمل‌ونقل شهرداری متمرکز شد؛ همین تمرکز موجب اجرای مسیرهای دوچرخه در پیاده‌روسازی‌ها شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه در طرح جامع مطالعات حمل و نقل، ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه برای شهر مشهد در نظر گرفته شده است، افزود: پایان امسال، با تکمیل اعتبارات در اصلاح بودجه، ۲۰ کیلومتر تا مطالعات طرح جامع فاصله خواهیم داشت.

کاظمی گفت: در سال گذشته، ۴.۹ میلیارد تومان و امسال هم هشت میلیارد تومان برای ایجاد مسیرهای دوچرخه در بودجه دیده شده است.

وی بزرگترین پروژه امسال در بحث احداث مسیرهای ویژه دوچرخه را حدفاصل تقاطع هاشمیه با بلوار نماز تا پل شهید ناصری دانست و تصریح کرد: طول این مسیر ۵.۵ کیلومتر است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: یکی از تأکیدات مدیریت شهری مشهد، ایجاد مسیر دوچرخه در پیاده‌رو است؛ تنها در صورتی مسیر دوچرخه در خیابان احداث می‌شود که عرض پیاده‌رو کم باشد.

وی با بیان اینکه بهبود و بهسازی مسیرهای دوچرخه یکی از اولویت‌ها بوده و سال گذشته ۳.۳ میلیارد تومان برای این مهم تخصیص یافته است، گفت: امسال هم ۵.۶ میلیارد تومان به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در بحث استفاده از مسیرهای دوچرخه، تأمین دوچرخه برای تردد شهروندان است.

وی با اشاره به قراردادی که سال ۹۰ برای دوچرخه‌های اشتراکی منعقد شد، گفت: ۱۶۵ ایستگاه توسط شرکت مربوطه در نقاط مختلف ایجاد شده بود که نازیبایی‌هایی داشت و معضلی در سطح شهر محسوب می‌شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد از تعیین تکلیف ایستگاه‌های دوچرخه با هماهنگی دستگاه قضائی خبر داد و گفت: تا امروز حدود ۶۳ ایستگاه جمع‌آوری شده و تا پایان آبان ماه هم تمامی این ایستگاه‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

کاظمی با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای تأمین دوچرخه‌های اشتراکی، افزود: بر همین اساس، شهرداری با یکی از کارخانه دوچرخه‌سازی وارد تعامل شد و پس از قراردادی که منعقد کردیم، این کارخانه تعطیل شده، فعالیت خود را از سر گرفت.

وی اظهار کرد: در قرارداد اولیه، خرید ۴۰۰ دستگاه دوچرخه قید شده بوده تاکنون ۲۰۰ دستگاه تحویل شهرداری شده و ۲۰۰ دستگاه دیگر هم تا پایان مهرماه تحویل خواهد شد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد از تأمین اعتبار ۸.۶ میلیاردتومانی برای تأمین دوچرخه خبر داد و گفت: رک‌های این دوچرخه در محور اصلی بلوار وکیل‌آباد تا میدان شهدا نصب خواهد شد؛ این فرآیند احتیاج به هیچ اپراتوری ندارد و قفل‌های دوچرخه با استفاده از اپلیکیشن شهرمن، پس از ثبت نام باز می‌شود.

کد خبر 445557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.