انتقاد نمایندگان فرانسه از توافق امارات با رژیم صهیونیستی

۶۱ نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه امروز دوشنبه از توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

به گزارش ایمنا، شبکه خبری الجزیره، گزارش داد این نمایندگان تاکید کردند که این توافق مساله فلسطین را زیر سوال برده و هرگونه احتمال تحقق صلح جامع را از بین می‌برد.

آن‌ها همچنین اظهار کردند که توافق امضا شده در کاخ سفید، آنگونه که ترامپ با شور و شوق اعلام کرد، معاهده صلح نیست.

نمایندگان فرانسه تاکید کردند که بر خلاف مصر و اردن، امارات و بحرین علیه اسرائیل هیچ جنگی نداشتند.

۶۱ نماینده فرانسوی مخالف با توافق امارات و بحرین با اسرائیل تصریح کردند که توافق عادی سازی به اشغال اعتراف و اذعان کرده و ضامن هیچ عقب نشینی به نفع فلسطینی‌ها نیست.

آنان خاطر نشان کردند، روشی که ابوظبی و منامه در پیش گرفتند عملاً از بین برنده اجماع کشورهای عربی است که در قالب ابتکار صلح عربی (طرح ملک فهد در سال ۲۰۰۲ ایجاد شده بود.

۲۵ مهر ماه ۱۳۹۹ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰) در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیست‌ها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

اکنون کارشناسان منطقه از عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسرائیل با عنوان آشکارسازی نام می‌برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 445553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.