هلند میزبان منطقه‌ سبز و بدون خودرو روی آب

خرونینگن، از شهرهای شمالی کشور هلند، به زودی میزبان منطقه‌ای سبز روی آب خواهد بود که در آن تردد خودروهای موتوری به طور کامل ممنوع است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران خوش‌ذوق و دوستدار محیط زیست هلندی در حال احداث منطقه جدیدی به نام Stadshavens روی آب هستند که قرار است عاری از هرگونه گاز آلاینده باشد. ممنوعیت تردد وسایل حمل و نقل موتوری یکی از مهم‌ترین اقدامات معماران فوق در رسیدن به هدف پایداری شهری است که به زودی جامه عمل به خود خواهد گرفت. از سوی دیگر، سازندگان قصد دارند شهر را در پوشش سبز محصور کنند تا از این طریق، هر چه بیشتر پاکی هوا و کاهش اثرات اقلیمی را برای ساکنان منطقه به ارمغان آورند.

مقامات محلی منطقه Stadshavens پس از برگزاری جلسات متعدد با معماران و سرمایه‌گذاران توافقنامه‌ای امضا کردند که طی آن قرار شد تعداد دو هزار و ۴۰۰ خانه مسکونی در منطقه احداث شود و با قیمت مناسب در اختیار ساکنان قرار گیرد. معماران در طراحی منطقه جدید تمام اقشار جامعه را به طور برابر مورد توجه قرار داده و قصد دارند خانه‌هایی برای مالکیت شخصی مردم، مراکز تفریحی، اجتماعی و اداری را به صورت کاملاً پایدار و بدون گاز طبیعی ایجاد کنند.

ایجاد یک منطقه پایدار که در آن تمام مردم از خانه مسکونی خود برخوردار هستند و همچنین شهری عاری از فضای پارک خودرو، بدون هیچ گونه گاز آلاینده در هوا و استفاده از معماری مدرن از مهم‌ترین اهداف طراحان برای ایجاد منطقه Stadshavens روی آب است. اگرچه بخش اعظم این منطقه در مالکیت شهرداری و سرمایه‌گذاران مختلف قرار دارد، با این حال، خانه‌های مسکونی به خریداران فروخته می‌شود تا شهر خالی از افراد بی‌خانمان باشد. شهردار خرونینگن و سرمایه‌گذاران مالک قرار است متحد با هم هزینه‌های لازم برای ایجاد خیابان‌ها، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، اسکله‌ها و میدان‌ها را که به طور تقریبی ۱۱۰ میلیون یورو تخمین زده شده، تأمین کنند.

کد خبر 445550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.