چرا برخی از مشمولان بیمه بیکاری اصفهان هنوز دریافتی نداشته‌اند؟

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: به دلیل بروز برخی مشکلات در سامانه ثبت نام، فرایند ثبت نام برخی از افراد به صورت دستی انجام شده و در نتیجه هنوز بیمه بیکاری این افراد پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شیوع ویروس کرونا، بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در اواسط فروردین ماه سال جاری، مبلغ پنج هزار میلیارد تومان، منابع در اختیار صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از افرادی که شغل خود را به واسطه کرونا از دست داده‌اند در نظر گرفته شد. با این حال پس از انتشار اخبار واریز بیمه بیکاری ناشی از کرونا، برخی از افراد بیکار شده با وجود ثبت نام در سامانه جامع بیمه بیکاری، مبلغی دریافت نکردند.

در اواخر خرداد ماه مدیرکل اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایراد در شماره حساب‌ها را یکی از اصلی‌ترین دلایل واریز نشدن بیمه بیکاری متقاضیان عنوان کرد. همچنین آن دسته از افرادی که مدت بیکاری آن‌ها پس از بیمه بیکاری کرونا نیز استمرار داشته، باید جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کردند.

در همین خصوص، کامران کلانی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمام کسانی که برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا، از طریق سامانه ثبت نام کردند و شرایط قانونی مشمولیت این بیمه را داشتند، مقرری بیمه بیکاری خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در این میان ممکن است به تعداد اندکی از افراد این مبلغ پرداخت نشده باشد. از بین کسانی که شرایط دریافت این بیمه را داشته‌اند، در مقطع کوتاهی به دلیل اختلالی که در سامانه ثبت نام به وجود آمد، اطلاعات متقاضیان به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در امر خدمت رسانی به مراجعان به صورت حضوری دریافت شد و احتمال دارد افرادی که بیمه بیکاری دریافت نکرده‌اند جز این دسته از مشمولان باشند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: پرونده این افراد در حال بررسی است و بیمه بیکاری آنها نیز در یکی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.

کلانی افزود: کسانی که از تاریخ ۱۰ اسفند ماه سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در اثر شرایط ناشی از بیماری کرونا کارفرماها مجبور به اخراج آنها شده‌اند و کارشان را به صورت غیرارادی از دست داده‌اند شامل این بیمه هستند.

کد خبر 445546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 0
    هر چند وقت یبار یه اس میدن که شماره شبا وارد کنین ؟ خب ادموار بگین نمیخایم پرداخت کنیم ؟ ما بیمه پرداخت کردیم برا یه همچین موقعه هایی نه اینکه هی بگین شماره حساب بدین یه روز میگه برو کافی نت یه روز یه چیز دیگه ..
  • احمد IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    سلام‌ما‌ازاسفند‌تاحالا‌بیکاریم‌‌همه‌کارهایش‌راکردیم‌پس‌چرا‌واریزنمی‌کنند‌تاریخ‌معین‌رابگوید‌درچه‌ماهی‌وروزش‌رابگوید‌تشکر