نوزاد ۶ ماهه کاشانی به کرونا مبتلا شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: یک نوازد شش ماهه و یک کودک یک ساله اهل منطقه کاشان مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شدند.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شیوع ویروس کشور را در شرایط قرمز قرار داده است، اظهار کرد: منطقه کاشان در شرایط قرمز قرار دارد.

وی ادامه داد: مسن‌ترین فردی که در مراکز درمانی منطقه کاشان بستری است، ۹۳ سال سن دارد و کم سن‌ترین افراد بستری شده بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس یک نوزاد شش ماهه و یک کودک یک ساله هستند.

مروجی با اشاره به اینکه ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیار مهم و مؤثر است، تاکید کرد: آمار ابتلاء به کرونا ویروس رو به افزایش است و افراد به ویژه گروه‌های پرخطر باید بیشتر از سایرین دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا را رعایت کنند.

وی با توضیح اینکه با شروع فصل پاییز شیوع آنفولانزا را نیز خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در فصل پاییز شیوع آنفولانزا کار را برای کادر درمان سخت می‌کند و برای جلوگیری از بدتر نشدن شرایط باید تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلاء را مد نظر قرار دهیم.

کد خبر 445545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.