خسارت ۳۰ میلیارد ریالی سیل به شهر چوبر

شهردار چوبر گفت: بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیل در روز گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال خسارت به این شهر زده است.

حامد قلی پور، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز گذشته بارندگی شدید و جاری شدن سیل باعث تخریب بخشی از دیواره رودخانه خیابان شهید زردپور شد.

وی افزود: در حاشیه این رودخانه چند انبار و سورتینگ محصولات کشاورزی متعلق به بخش خصوصی و چند سنگ فروشی دچار خسارت شدند.

شهردار چوبر با بیان اینکه سال گذشته سیل باعث تخریب بخشی از دیواره رودخانه شده بود، افزود: سیل روز گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال به این دیواره خسارت زده است.

قلی پور خاطرنشان کرد: در سال گذشته آب منطقه‌ای شهرستان تالش بر اساس شیوه نامه، دیواره سازی رودخانه در خیابان شهید زردپور چوبر را به شهرداری واگذار کرد و مقرر شد در ازای ساخت آن، ۳۲ هزار و ۷۰۰ متر مکعب مصالح شهرداری را تأمین کند. اما متأسفانه در همان سال، شیوه نامه ساماندهی رودخانه‌ها از طرف مسئولان مربوطه باطل شد.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته آب منطقه‌ای شهرستان تالش مجوز برداشت مصالح برای ساخت دیواره رودخانه چوبر، از دو نقطه از رودخانه لمیر را صادر کرد، اما در زمان شروع بکار از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا اول اردیبهشت ماه امسال به دلیل تخم ریزی ماهیان استخوانی در رودخانه کار متوقف شد. بعد از گذشت زمان مذکور به ما گفتند مجوز سال ۱۳۹۸ باطل شده و شهرداری دوباره باید مجوز بگیرد؛ در دهم خردادماه سال جاری دوباره برای اخذ مجوز اقدام کردیم با دریافت نامه‌ای از آب منطقه‌ای آن را به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ارسال کردیم تا مدیران آن مکاتبات لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست انجام دهند.

شهردار چوبر اضافه کرد: سپس بعد از گذشت یک‌ماه اداره صنعت و معدن اعلام کرد که سازمان حفاظت محیط زیست با این اقدام مخالفت کرده و در زمینه برداشت مصالح از رودخانه لمیر مجوز صادر نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه فرمانداری تالش در جلسه ستاد مدیریت بحران مجوزهای لازم را برای برداشت مصالح از رودخانه لمیر صادر کرد. ولی متأسفانه شهرداری در هنگام برداشت مصالح از رودخانه با مقاومت اهالی روستا مواجه شد.

شهردار چوبر تصریح کرد: در یک سال گذشته تعلل مسئولان در صدور مجوزهای لازم و همچنین اختصاص نیافتن اعتبارات کافی برای تهیه و تأمین مصالح باعث شد تا امسال علاوه بر تخریب مقداری زیادی از دیواره، حدود ۸۴۰ مترمکعب از دیواره سازی که توسط شهرداری در سال جاری اجرا شده بود به طور کامل از بین برود.

قلی پور افزود: با توجه به اینکه در دو سال گذشته جاری شدن سیل به این نقطه از شهر چوبر خسارت زیادی زده است و باعث ناراحتی شهروندان آن شده از مسئولان انتظار داریم با صدور هر چه سریع‌تر مجوزهای لازم و تأمین مصالح مورد نیاز، در بازسازی آن به شهرداری کمک کنند تا شهر در سیل بعدی دچار خسارت‌های بیشتری نشود.

به گزارش ایمنا، شهر چوبر در بخش حویق شهرستان تالش در غرب استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 445540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.