تمهیدات مجارستان برای وام‌های بانکی در بحران کرونا

دولت مجارستان مهلت پرداخت اقساط وام‌های بانکی برای افراد و کارخانه‌دارانی که بیش از ۲۵ درصد درآمد خود را در دوران کرونا از دست‌ داده‌اند تمدید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نخست وزیر مجارستان هفته گذشته در شبکه‌های مجازی اعلام کرد که افراد یا کارآفرینانی که در دوران شیوع کرونا بیش از ۲۵ درصد درآمد خود را از دست داده‌اند می‌توانند تا اواسط سال ۲۰۲۱ پرداخت اقساط وام‌های خود را به تأخیر بیندازند. پیش از این نیز در ماه مارس به تمام شرکت‌ها، کارخانه‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و افراد مقروض به دولت مهلت تأخیر در پرداخت وام‌ها داده شده بود اما لایحه جدید تنها شامل افرادی با شرایط خاص و کمپانی‌هایی خواهد بود که یک چهارم درآمد خود را از دست داده‌اند. این اقدام یکی از مهم‌ترین تصمیمات کارآمد دولت مجارستان در پی تبعات جبران‌ناپذیر اقتصادی کرونا بر زندگی مردم بشمار می‌رود که می‌تواند به طور چشمگیری از نگرانی‌های افراد و شرکت‌های بدهکار به دولت بکاهد.

نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرده است که مهلت پرداخت اقساط وام برای خانواده‌های دارای فرزند، بازنشسته‌های دولتی، افراد بیکار و کسانی که پیش از شیوع کرونا در خدمات اجتماعی مشغول بکار بوده‌اند، به طور اتوماتیک و به مدت ۶ ماه روی سیستم‌های بانکی اعمال خواهد شد. چنانچه در این مدت زمان کسی بتواند اقساط وام‌های خود را پرداخت کند، می‌تواند تنها با مراجعه به بانک و بدون طی کردن مراحل اداری خاصی بدهی خود را واریز کند.

از سوی دیگر، مراکز کارآفرینی، کارخانه‌ها و شرکت‌هایی هم که ۲۵ درصد درآمد خود را از دست داده‌اند، تا اواسط سال ۲۰۲۱ فرصت دارند پرداخت اقساط وام خود را به تأخیر بیندازند که البته این کار مستلزم مراجعه به مقامات رسمی دولت و درخواست تمدید مهلت پرداخت خواهد بود.

دولت مجارستان از آمادگی خود برای انجام اقدامات بیشتر برای جبران رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ خبر داده و گفته است برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای رونق اقتصادی کشور در سال ۲۰۲۱ در نظر دارد.

کد خبر 445527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.