آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان فارس در ۳۱ شهریور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونا در ۳۱ شهریور ماه را تشریح کرد.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی کرونا در استان فارس در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _دوشنبه ۳۱ شهریورماه_ اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، بیش از ۲۷۸ هزار نفر از مردم این استان تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۴۹ هزار و ۹۲۰ مورد مثبت قطعی ابتلا شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر در استان فارس بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌ است، افزود: با احتساب این آمار مجموع جان باختگان مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدا تاکنون به ۹۳۸ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار کلی مبتلایان کرونا در استان فارس، تصریح کرد: تاکنون ۴۶ هزار و ۴۹۹ نفر در این استان با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی ۷۶۳ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۷۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همتی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان کرونا در فارس ۴۱ سال و جان باختگان ۶۷ سال بوده است، اضافه کرد: ۵۷ درصد مبتلایان استان فارس را مرد و ۴۳ درصد را زن تشکیل می‌دهد؛ همچنین در آمار جان باختگان این استان ۵۹ درصد از گروه مردان و ۴۱ درصد از گروه بانوان بوده‌ است.

وی تاکید کرد: در صورت بی توجهی مردم استان فارس به رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و حفظ فاصله فیزیکی، این استان نیز در هفته‌های آینده با وضعیت قرمز مواجه می‌شود و امیدواریم با همکاری عمومی در زمینه کنترل شیوع کرونا با چنین شرایطی مواجه نشویم.

به گزارش ایمنا، طی آخرین آمار و اطلاعات اعلامی بیماری کرونا از سوی وزارت بهداشت استان فارس هم اکنون در وضعیت نارنجی (پرخطر) بیماری قرار دارد.

کد خبر 445522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.