پیشنهاد برگزاری مراسم اربعین در ۴ گوشه تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: برای برپایی مراسم عزاداری اربعین راهبرد درست این است که چهار نقطه در شهر تهران برای این کار در نظر گرفته شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد جواد حق شناس در جلسه تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری آئین اربعین، اظهار کرد: در این دوره مدیرت شهری فعالیت‌های خوبی شده ولی به خوبی دیده نشد و یا خواستند که دیده نشود و این موضوع بود که بنده آن را با گوشت و پوست خود به خوبی حس کردم و در صحن شورا طی تذکری نیز به آن اشاره کردم.

وی افزود: تمام مسئولیت و وظیفه سیاه پوش کردن شهر تهران بر عهده شهرداری نیست و نهادهای دیگری در این زمینه مسئول و متولی اصلی هستند و شهرداری تهران تنها وظیفه‌اش سیاه پوش کردن اماکن عمومی است که به این وظیفه پرداخته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: واقعاً تجمع در مقابل شهرداری تهران برای سیاهپوش کردن شهر در ایام محرم محل سوال است و مانند ضرب المثل معروفی است که فردی برای خرید نفت به داروخانه برود.

حق شناس گفت: شهرداری برای دفاع از خود در مقابل با این هجمه‌ها استراتژی ندارد و به نوعی زبان دفاع از خود را ندارد در حالی که وقتی هم که بنده در صحن شورا و در رسانه‌ها از کلیت مدیریت شهری دفاع کردم شهرداری تهران از انعکاس آن هم کوتاهی کرد و اهانت‌های بسیاری در این داستان متوجه اینجانب شد.

وی گفت: برای عزاداری اربعین راهبرد درست این است که چهار نقطه در شهر تهران برای عزاداری در نظر گرفته شود و برای منطقه شرق تهران نیز می‌توان از ظرفیت پهنه سرخه حصار در این زمینه استفاده کرد و همچنین با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری هماهنگ لازم انجام شود تا از شبکه‌های مجازی در زمینه فعالیت‌های اربعین استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: پیشنهاد برگزاری مسابقه شعر با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) و انتخاب اشعار آن به عنوان اشعار سال مطرح شد که پیشنهاد بسیار خوبی است و می‌توان حتی این اشعار و اشعار بلندی از شاعرانی مانند محتشم را بر روی سنگ یا لوح مسی نوشت و در میادین امام حسین یا آزادی قرار داد.

وی گفت: پویش اهدا ماسک از اقدامات ارزنده‌ای بود که بنده آن را کاملاً می‌پسندم و بهتر است سایر نذورات با توجه به بحث کرونا به این سمت هدایت شود و همچنین ایده برگزاری نمایش‌های خیابانی در بوستان‌های محلات تهران در این ایام ایده خوب است که باید اجرایی شود.

کد خبر 445517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.