دفاع مقدس می‌تواند دانشگاهی برای پرورش نسل جدید باشد

فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگو برای نسل جوان است، واقعیت‌ها و افتخاراتی که بدست آمده باید به آنها منتقل شده و الگو قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری صبح امروز- دوشنبه - در حاشیه مراسم تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: حقانیت دفاع مقدس اگر به درستی به نسل جوان منعکس شود، جاذبه‌های بیشتری داشته و می‌تواند افرادی مثل رزمندگان دفاع مقدس برای نسل جدید تربیت کند تا مثل آن بزرگواران در دفاع از کشور و ارزش‌های الهی بتوانند افتخاراتی برای نظام و کشور پدید آورند.

وی با اشاره به اینکه امروز کشورمان دوران سختی را به واسطه تحریم‌های ظالمانه طی می‌کنند، افزود: باید رسانه‌ها و نخبگان تلاش کنند در حوزه فرهنگی نگاه رزمندگان و نسل‌های گذشته تجلی یابد و افرادی که باعث عزت آفرینی برای این مملکت شدند، به نسل جوان نشان داده شوند، مطمئناً اگر این حقانیت و واقعیات برای نسل حاضر تبیین شود و موضوعات از تحریف دور شوند، می‌تواند دانشگاهی برای پرورش نسل جدید باشد.

وی با اشاره به وجود خلأهایی در حوزه فرهنگی، تصریح کرد: اجماع نداشتن دستگاه‌های فرهنگی و رسوخ دشمن در این حوزه باعث شده ارزش‌های دفاع مقدس تحت تأثیرات منفی قرار بگیرد. دشمن سعی کرده با تحریف، مسیر غلط را به جوانان نشان دهد که خطر بسیار سنگینی برای جامعه پیش خواهد آورد، البته ملت ایران ملت هوشیاری است و باید مراقب جوانان بود چرا که آنها آیندگان این مرز و بوم هستند و باید تلاش کرد تا همانند پدران و نسل‌های گذشته برای حراست از ارزش‌های الهی و فرهنگ و تمدن ایرانی که یک فرهنگ غنی است تلاش کرد.

میرحیدری ادامه داد: بزرگان زیادی در کشور هستند که باید برای جوانان الگو باشند و نباید اجازه داد این نسل از فرقه‌های ضاله تأثیر بگیرند چرا که اینها زاییده دشمن هستند، فرهنگ دفاع مقدس بهترین الگو برای نسل جوان است و واقعیت‌ها و افتخاراتی که تاکنون به دست آمده باید به آنها منتقل شده و مورد الگو قرار بگیرد.

وی وضعیت استان اصفهان در خصوص حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را مثبت توصیف کرد و افزود: رزمندگان، فرماندهان و مردم این استان در دفاع مقدس سرآمد بودند و حضرت امام خمینی (ره) از اصفهان به عنوان شهر شهیدان یاد کردند، مقام معظم رهبری نیز بارها از استان اصفهان و عزت آفرینی مردم آن تجلیل کرده‌اند. امروز نیز به همین شکل است و شهیدی مثل حججی از بین این مردم رشد کرده است و قطعاً مردم با مسیر آشنا هستند.

کد خبر 445510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.