مشهد به کارگاه عمرانی تبدیل شده است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر در سه سال گذشته، به کارگاه عمرانی منظم و باانگیزه تبدیل شده که پروژه‌ها را در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی بهاروند در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با ارائه گزارش اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و عمران، اظهار کرد: ابتدای شورای پنجم، دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل مشهد مانند سرمایه‌گذاران ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانان فرودگاه تجمعات اعتراضی خود را آغاز کردند که این تجمع‌ها که همگی بحق بود و حدود شش ماه طول کشید و پس از آن، بسیاری از معضلات حل شد.

وی افزود: عمده فعالان حوزه حمل و نقل شهری از برخوردهای قهری و قضائی که در سال‌های گذشته علیه آنان شد ناراضی بودند که تلاش شد این برخوردهای قهرآمیز به سوی گفتگو، مدارا و تفاهم پیش برود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در سه سال گذشته روند انتخابات نمایندگان حوزه‌های حمل‌ونقلی از حالت صوری خارج و کار به دست مردم سپرده شد و شهروندان نیز بخوبی، پاسخ این اعتماد را دادند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقلی مشهد افزوده شده و این در حالی است که قیمت هر اتوبوس از ۵۰۰ میلیون تومان، به حدود سه میلیارد تومان افزایش یافته است.

بهاروند از تخفیف ۵۰ درصدی برای ۶۰ سفر با تاکسی و ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و مترو در ماه برای معلولان و ایجاد تفاهم نامه با انجمن صنفی اتوبوسرانی برون شهری برای پرداخت عوارض به صورت آنلاین و بخشودگی جریمه دیرکردها به عنوان دیگر اقدامات در این حوزه نام برد و افزود: سال‌ها بود سودجویان در پایانه‌ها بازار سیاه فروش بلیت راه انداخته بودند؛ از این رو سامانه صدور بلیت الکترونیکی را راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه حوزه‌های عمرانی و تکمیلی مترو در این سه سال هیچ‌گاه متوقف نشده، اضافه کرد: با وجود آنکه هزینه احداث هر کیلومتر مترو از ۲۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است اما فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد. در همین وضعیت گرانی و تورم، خط دوم مترو بهره‌برداری شد، حفاری خط نیز بدون توقف در حال انجام بوده و در تلاش هستیم تا پنج کیلومتر از این خط را که حدفاصل پایانه مسافربری تا میدان شهداست را به مرحله بهره‌برداری برسانیم و عملیات کارگاهی خط چهار نیز چندی قبل فعالیت خود را آغاز کرده و با بهره‌برداری کامل، خطوط خطوط دو، سه و چهار در میدان شهدا به یکدیگر متصل می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ساخت تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح، چپگردها و اصلاح‌های هندسی، زمینه رضایت خاطر شهروندان را فراهم کرده و ترافیکی روان و ایمن را در خیابان‌های شهر جاری کرده که احداث چپگرد غیرهمسطح ناصری، دوربرگردان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب و تعریض بلوار آزادی، سه راه ساجدی و سه راه خیام از مهم‌ترین آنهاست و می‌توان گفت مشهد در سه سال گذشته، به کارگاهی عمرانی منظم و باانگیزه تبدیل شده که پروژه‌ها را در موعد مقرر، به بهره‌برداری می‌رساند.

وی با بیان اینکه مشهد از حیث میزان خطوط احداثی دوچرخه‌سواری، رتبه نخست کشور را دارد، ادامه داد: مصوب شده که ۲۵۰ کیلومتر خطوط دوچرخه سواری در مشهد احداث شود که طی مرحله‌ای ۱۲۰ کیلومتر و در مرحله‌ای دیگر ۶۰ کیلومتر ساخته شده است.

بهاروند خاطرنشان کرد: این روزها به لطف اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی مناسب آن‌ها، تفاوت بین تلاش واقعی و اقدامات پوپولیستی واضح و مشخص است بنابراین توجه داشته باشیم که شهروندان، ناظر بر اعمال ما هستند.

وی که در سه سال گذشته ریاست کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورا را برعهده داشت، اضافه کرد: بنده در طول یکسال گذشته هر آنچه که برخلاف مصالح شهروندان بوده را مطرح کرده و انتقادم را نسبت به این موارد اعلام کردم و خرسندم از اینکه منفعت شخصی را فدای مصلحت‌اندیشی‌ها نکردم.

کد خبر 445506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.