۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
تخریب شیرهای آتش نشانی در قزوین

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو به شیرهای آتش نشانی در سطح شهر قزوین آسیب وارد می کنند.

به گزارش ایمنا، موسی خانی اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو و افرادی که به اموال دولتی و بیت‌المال صدمه می‌زنند با دستکاری شیرهای آتش نشانی در سطح شهر قزوین به آنها آسیب وارد می‌کنند و حتی مشاهده شده که نسبت به سرقت آن نیز اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به ایمنی شهروندان در مواقع بروز حادثه آتش سوزی در سطح شهر گفت: در مواقع بروز آتش سوزی، اصلی‌ترین ابزار آتش‌نشانی در مهار حریق، آب است و مهم‌ترین منبع تأمین آب مصرفی خودروهای آتش‌نشانی، شیرهای هیدرانت نصب شده در سطح شهرها هستند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: به منظور اهمیت و ضرورت موضوع پیشگیری از حریق و خدمات رسانی بهتر به شهروندان در مواقع خطر و آتش سوزی ،۱۶۶ شیر آتش نشانی (هیدرانت) در سطح شهر قزوین نصب شده است.

خانی با اشاره به ضرورت رعایت حریم ۱۵ متری از تابلو شیرهای آتش نشانی توسط رانندگان گفت: رانندگان باید حریم ذکر شده در قانون را رعایت کنند تا در مواقعی که حجم ترافیک بالا است و یا فضا برای امدادرسانی مناسب نیست، آبگیری مجدد خودروهای آتش نشانی با مشکل مواجه نشود که این امر کمک بزرگی به اطفای حریق می‌کند.

وی تصریح کرد: از همشهریان درخواست می‌کنیم تا در صورت مشاهده هرگونه دستکاری شیرهای آتش نشانی توسط افراد سودجو و یا نشت آب شیرهای آتش نشانی، مراتب را به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی قزوین و یا پلیس ۱۱۰ برای پیگیری و برخورد با این افراد اطلاع دهند.

کد خبر 445502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.