اسامی جدید روانگردان‌ها برای فریب است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: اسامی مختلف مواد مخدر و روانگردان‌ها فقط برای ایجاد جذابیت و فریب افراد است وگرنه اکثر آنها روانگردان بوده و قدرت تخریبی بالا دارند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید کریمی در خصوص ظهور و بروز مواد مخدر با نام‌های جدید، افزود: ۸۳۰ عنوان NPS در دنیا شناخته شده است؛ این تعداد مواد با علائم مشخص و مشابه است؛ که غالباً با تغییر فرمول‌های ریزی جابه‌جا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه مخدر نوظهور نداریم، افزود: قاچاقچیان اسامی مواد مخدر و روانگردان‌ها را تغییر می‌دهند تا جذابیت ایجاد شود و برای مخاطبانشان هر روز موادمخدر را با یک نام فریبنده عرضه می‌کنند، اما اغلب این مواد روانگردان بوده و قدرت تخریبی بالایی دارند، اگرچه اسامی‌شان فریبنده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، تصریح کرد: اسامی مخدرها با یکدیگر فرق دارد؛ روانگردان‌هایی هستند که فرمولشان یکی است و بر اساس نظریه‌های پزشکان، عمده مشخصه آنها در تخریب مغز به گونه‌ای است که غیرقابل جبران بوده و حتی بعد از درمان نیز قابل بازسازی نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص آزمایشگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: آزمایشگاه‌های پلیس اظهارات جدید در خصوص مواد نوظهور را رصد کرده و مواد را مورد آزمایش قرار می‌دهد و اگر ماده جدیدی باشد حتماً و به موقع به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند تا از آسیب آن در امان بمانند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شناسایی و دستگیری سر شبکه‌های توزیع موادمخدر از اولویت‌های پلیس است، تاکید کرد: به قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی و حقیقی اجازه جولان نمی‌دهیم و با تمام ظرفیت اقدامات مقابله‌ای را عملیاتی می‌کنیم.

کد خبر 445500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.