گزینه‌های نهایی تصدی شهرداری رشت مشخص شدند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، گفت: سید امیر حسین علوی عضو فعلی شورای شهر رشت و سید محمد احمدی معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان دو گزینه نهایی اعضای شورا برای تصدی مدیریت شهرداری رشت هستند.

احمد رمضانپور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شش نفر برای تصدی مدیریت شهرداری رشت اعلام آمادگی کرده بودند که دو نفر از آنها به عنوان گزینه‌های نهایی و مدنظر اعضای شورای شهر برای انتخاب معرفی شدند.

وی افزود: اعضای شورا به توافق رسیدند که شهردار بومی انتخاب کنند تا علاوه بر اینکه شناخت مطلوب نسبت به اعضای شورا و مدیران شهرداری دارد، موارد مختلف مدیریت شهری رشت را نیز مد نظر قرار دهد.

رئیس شورای شهر رشت، تصریح کرد: یکی از این گزینه‌ها سیدامیرحسین علوی عضو فعلی شورای شهر است. وی تجارب مدیریتی خوبی در بخش خصوصی دارد. دو دوره عضو شورای شهر رشت بوده و دو سال نیز ریاست شورای دور پنجم را بر عهده داشته و اشراف بسیار خوبی نسبت به مسائل شهری دارد.

وی ادامه داد: گزینه بعدی سیدمحمد احمدی فرماندار اسبق رودبار، لاهیجان، رشت و معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان است که سال‌ها در این شهرها رئیس هیئت تطبیق مصوبات شوراهای شهر بوده و اشراف او نیز بر مسائل شهری قابل قبول است.

رمضانپور، خاطرنشان کرد: جلسه انتخاب شهردار امروز (دوشنبه) ساعت ۱۸ با حضور ۱۱ عضو شورای شهر رشت در صحن علنی شورا برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر رشت، در خصوص ویژگی‌های مدنظر اعضای شورا برای انتخاب گزینه نهایی، گفت: شهردار منتخب باید سلامت نفس و تخصص کافی در امور شهری، شهرداری و مدیریت داشته و فردی اخلاق مدار و متعهد باشد تا با ایجاد محیطی دوستانه، اعتماد همکاران خود را جلب کند.

حواشی سه سال گذشته شهرداران رشت

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در انتخاب پی در پی شهردار در دوره پنجم شورای شهر رشت افزود: با شروع بکار شورای اسلامی دوره پنجم حدود ۳۵ نفر برای تصدی مدیریت شهرداری اعلام آمادگی کرده بودند. از گزینه‌های بسیار خوبی مثل مهدی جمالی نژاد و مسعود نصرتی دعوت کرده بودیم که به لحاظ اجرایی توانمند و دارای سوابق بسیار خوبی بودند.

رمضانپور ادامه داد: در نهایت مسعود نصرتی توسط اعضای شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شد اما دخالت‌های درونی و بیرونی موجب شد که وی بعد از گذشت ۱۰ ماه از سمت خود استعفا دهد؛ بعد از آن شهرداری را با سرپرست اداره کردیم. در همین ایام سه نفر به عنوان شهردار انتخاب شدند ولی به دلایل مختلف مورد تأیید قرار نگرفتند که در نهایت بعد از ۱۱ ماه ناصر حاج محمدی انتخاب شد و به مدت ۱۵ ماه مدیریت شهری رشت را بر عهده داشت.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: حاج محمدی در مدت فعالیتش چند بار توسط اعضای شورا استیضاح شد که در نهایت ۲۴ شهریورماه امسال در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر رشت با موضوع بررسی استیضاح شهردار با حضور همه اعضا در دفتر شورا برگزار شد و در این جلسه هشت نفر از اعضای شورای شهر رشت رأی به استیضاح و برکناری، دو نفر ممتنع و یک نفر به عدم استیضاح ناصر حاج محمدی رأی دادند.

وی افزود: اعضا بعد از برکناری حاج محمدی بلافاصله «ناصر عطایی» را به عنوان سرپرست جدید شهرداری رشت انتخاب کردند.

رمضانپور، در خصوص دلایل برکناری شهردار سابق رشت توسط اعضای شورا، تصریح کرد: بنده خودم به برکناری حاج محمدی رأی دادم، وی در جذب اعتبارات، اجرای پروژه‌های عمرانی و موارد متعدد دیگر بسیار ناموفق عمل کرد.

رئیس شورای شهر رشت، در زمینه شایعات مطرح شده در خصوص اعمال فشارهای بیرونی توسط برخی از افراد برای انتخاب شهردار، تاکید کرد: اعضای دور پنجم شورای شهر رشت در دو سال گذشته در عمل ثابت کردند که تحت تأثیر فشارهای بیرونی قرار نمی‌گیرند.

کد خبر 445474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.