زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۱ هزار مسکن مهیا شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تحویل زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۵ استان کشور به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آئین امضای تفاهم‌نامه ساخت ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی میان شرکت بازآفرینی شهری ایران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: قیمت‌گذاری زمین‌هایی که شرکت بازآفرینی شهری در اختیار این طرح ملی قرار می‌دهد باید با دقت ویژه‌ای انجام شود.

مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در بخشی از این مراسم با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغ وزیر راه و شهرسازی، تهیه زمین ۴۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن بر عهده شرکت بازآفرینی شهری ایران گذاشته شد و قول دادیم که تا پایان شهریور سال جاری این اتفاق رقم بخورد، گفت: خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های همکارانم در شرکت بازآفرینی شهری ایران این موضوع عملی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توانستیم به تعهد خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم، اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب ۱۶ پروژه در ۱۵ استان کشور به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تحویل شد. همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی نیز برای واگذاری گروهی در قالب ۶۱ قطعه و در ۲۵ استان کشور تأمین شده است.

عبوری افزود: زمین ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز در استان هرمزگان تأمین شده است و در باقی شهرهای کشور نیز در حال ساخت هستیم. همچنین هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در شهر اهواز و ۴۴۰ واحد نیز در خرم آباد در دست ساخت است که مجموع این واحدها ۳۹ هزار و ۵۸۲ واحد می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در شهر مشهد نیز نزدیک به چهار هزار واحد مسکونی را با مشارکت شهرداری این شهر و آستان قدس رضوی به منظور جابه جایی بافت‌های پر خطر و سکونتگاه‌های غیر رسمی تأمین زمین کرده‌ایم.

کد خبر 445461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.