رونمایی از سردیس «شهید همت» در مترو تهران

نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از رونمایی از سردیس شهید همت در ایستگاه متروی شهید همت خبر داد.

به گزارش ایمنا، فرنوش نوبخت با اشاره به سالروز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: به منظور پاسداشت هشت سال حماسه و دلاوری مردان و زنان این مرز و بوم و با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این هفته با مشارکت باغ موزه دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی نیز از جمله رونمایی از سردیس سردار پرافتخار خیبر شهید همت در ایستگاه متروی شهید همت، گالری موزه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فضاسازی ایستگاهی، اجرای سرود و همخوانی، برپایی گالری موزه شهدای مدافع حرم و برپایی کلاس جنگ، گالری عکس نقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دفاع مقدس و فضاسازی خاطره‌انگیز این دوران در ایستگاه‌های شهید همت و شهید حقانی و رونمایی از دیوارنگاره دفاع مقدس در محوطه بیرونی ایستگاه شهید حقانی با موضوع هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه موضوع و محوریت اصلی ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس حضور و نقش زنان در سال‌های دفاع مقدس است، گفت: به همین منظور فضای ایستگاه‌های منتخب متروی تهران و گذرگاه‌های فرهنگی به تناسب این موضوع و این ایام فضا سازی بصری می‌شود.

وی تصریح کرد: دو نمایشگاه عکس و پوستر با عنوان "ایستاده در باد" و "دفاع مقدس و زنان" به نقش زنان و مادران در روزهای دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین نمایشگاه‌های عکس و پوستر با موضوع"هفته دفاع مقدس"، "گنج جنگ"، "معرفی باغ موزه دفاع مقدس"، "چشمه آفتاب"، "چهل چراغ" در ایستگاه‌های منتخب مترو از روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

نوبخت گفت: نمایشگاه اینفوگرافی "جنگ" با موضوع معرفی عملیات‌های انجام شده در طول دفاع مقدس و شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار در ایستگاه‌های تجریش، شادمان، نبرد، ابن سینا، پیروزی، ارم سبز، فرهنگسرا، سرسبز، تهرانپارس، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، میدان انقلاب اسلامی و مصلی امام خمینی (ره) در معرض نگاه مسافران متروی تهران قرار می‌گیرد.

وی از نصب محتوای کتیبه‌های فرهنگی "با نوای کاروان ۲" شامل صوت فرماندهان جنگ، سرودها و قطعات حماسی دوران دفاع مقدس و سخنان شهید سید مرتضی آوینی بر روی سکوی ایستگاه‌های منتخب خبر داد و افزود: مسافران می‌توانند با استفاده از برنامه بارکد خوان گوشی همراه از این محتوا استفاده کنند. همچنین در بخش دیگر فضاسازی ایستگاه‌های مترو کتیبه‌های فرهنگی با محوریت و موضوع نقش مادران و همسران شهدای دفاع مقدس طراحی و مورد بازدید مسافران شهر زیرزمینی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تولیدات تصویری و رادیویی مترو افزود: تمامی نمایشگرهای داخل قطار و سکوها تصاویر موشن‌گرافی با عناوین "ما قوی هستیم"، "گرامیداشت هفته دفاع مقدس"، "ارتش" و "ما توانستیم" روزهای شور و حماسه هشت سال دفاع مقدس را به تصویر می‌کشند و با تولید محتوای صوتی ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از طریق رادیو مترو در تمامی ایستگاه‌ها پخش می‌شود.

وی گفت: با مشارکت دانشگاه امام علی (ع) برنامه روایتگری، فضاسازی محیطی و توزیع اقلام فرهنگی با موضوع وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس در ایستگاه متروی امام علی (ع) اجرا می‌شود. همچنین نمایش با موضوع دفاع مقدس در ایستگاه‌های دروازه دولت و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) با مشارکت فرهنگسرای مترو و نمایش و هم‌خوانی در ایستگاه تجریش با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری منطقه یک تهران اجرا می‌شود.

نوبخت از برپایی کارگاه مشاوره حقوقی "یاوران عدالت" با مشارکت معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، میدان آزادی، تئاترشهر، دروازه شمیران، ارم سبز، تهرانپارس و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در متروی تهران برپایی نمایشگاه کتاب و ماکت دفاع مقدس با همکاری و مشارکت شهرداری منطقه ۱۴ در ایستگاه بعثت است.

وی با اشاره به ویژه برنامه"حسینیان عصر خمینی" افزود: به منظور گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، تمثال شهدای منتخب مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در ایستگاه‌های مترو در هر منطقه به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 445458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.