شهرداری‌ها به دستگاه‌های دیگر کمک مالی نکنند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان با بیان اینکه در مجموع حدود ۸۰۰ نفر نیرو در شهرداری‌های شهرستان شاهرود، مشغول به فعالیت هستند، گفت: از شهرداری‌های استان سمنان می‌خواهیم به هیچ عنوان از بودجه داخلی خود به دستگاه‌های اجرایی دیگر کمک نکنند.

به گزارش ایمنا، راضیه شهاب با اشاره به سرانه شهرداری به ازای هر شهروند در مناطق شهری چندگانه این شاهرود، اظهار کرد: سرانه هر شهروند در شهرستان شاهرود، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: جمعیت شهری استان بالغ بر ۵۶۰ هزار نفر است که ۱۷۶ هزار نفر مربوط به جمعیت بخش شهری شهرستان شاهرود است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان با بیان اینکه ۱۵ درصد از مناطق شهری شاهرود در ذیل بافت فرسوده تعریف می‌شوند اضافه کرد: جمعیت شهری در شهرستان شاهرود در محدوده ۳ هزار و ۹۰۰ هکتاری استقرار دارند و ۱۵ درصد از بافت بخش شهری شهرستان شاهرود بافت فرسوده و ۲ درصد بافت قدیم است.

شهاب با اشاره به روند صدور پروانه‌های ساخت در شهرستان افزود: در سال گذشته؛ ۶۲۱ پروانه ساخت توسط شهرداری شهرستان شاهرود صادر شده که نسبت به سال ۹۷، بالغ بر ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: بودجه مصوب شهرداری شهرستان شاهرود در سال ۹۸، بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۷، حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان به تکمیل ماشین آلات شهرداری‌ها در این شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: در چهار سال اخیر ۲۶ دستگاه ماشین آلات به شهرداری شهرستان شاهرود تخصیص داده شد که ماشین آتش نشانی، کمپرسی، لودر و یک لودر از جمله این موارد بود.

شهاب بر لزوم ارسال به هنگام تفریغ بودجه شهرداری‌ها تاکید و تصریح کرد: ارسال نشدن به موقع تفریغ بودجه و حسابرسی مالی یکی از نواقص برخی از شهرداری‌های نواحی شهرستان شاهرود است که نیاز به اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۸۰۰ نفر نیرو در شهرداری‌های شهرستان شاهرود، مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: از شهرداری‌های استان سمنان می‌خواهیم به هیچ عنوان از بودجه داخلی خود به دستگاه‌های اجرایی دیگر کمک نکنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 445435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.