گسترش سبک طراحی اسکاندیناوی در مدارس سوئد

‌ مالمو، سومین شهر بزرگ سوئد، میزبان مدرسه جدیدی است که در طراحی آن از سبک اسکاندیناوی بهره گرفته شده است. مدرسه Neptuniskolan در محل یکی از کارخانه‌های کشتی‌سازی قدیمی واقع شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار مالمو اخیراً در وبسایت شهر از بازگشایی رسمی دبیرستان Neptuniskolan خبر داده و والدین داوطلب را به بازدید و ثبت نام فرزندان خود دعوت کرده است. چیزی که بیش از همه در این مدرسه باعث شگفتی همگان خواهد شد، استفاده از راه حل‌های معماری و طراحی آینده‌نگر در آن است. سبک داخلی اسکاندیناوی در واقع طراحی معاصری است که بیشتر بر سادگی، مینیمال و کاربردی بودن تاکید دارد. این سبک در عین مدرن بودن ظاهر مینیمال خود را حفظ کرده و سعی می‌کند که از هر گونه ریزه‌کاری و تجملی که در سبک‌های سنتی رایج است‌، دوری نماید و بیشتر روی المان‌های معاصر تمرکز کند.

دبیرستان Neptuniskolan برای تعداد ۶۰۰ دانش‌آموز طراحی و در یک منطقه صنعتی، در محل یک کارخانه کشتی‌سازی سابق، احداث شده است. پویایی داخلی یکی از مهم‌ترین اهداف سازندگان این مرکز آموزشی بوده که به خوبی پیاده شده است. کمبود فضای موجود نیز از مهم‌ترین چالش‌ها بر سر راه معماران این مدرسه بود که البته طراحی به سبک اسکاندیناوی به بهترین شکل ممکن توانست مشکل فوق را برطرف کند.

مرکز آموزشی جدید مالمو ساختمانی پنج طبقه و از سه حیاط برخوردار است که اولی در طبقه همکف و دو حیاط دیگر در طبقات بالایی و پشت بام قابل دسترسی است. سازندگان این مدرسه اعجاب‌انگیز از هر یک متر مربع آن بیشترین بهره را گرفته و محوطه‌های باز را به مکان‌هایی بسیار جذاب برای فعالیت‌های غیردرسی دانش‌آموزان تبدیل کرده‌اند. در این فضاهای باز، امکانات مختلفی نظیر وسایل ورزشی، ترامپولین، مسیری برای انجام ورزش پارکور و فضاهای کوچکی برای گرد هم آمدن کاربران نصب شده است.

دبیرستان Neptuniskolan به حدی معماران سوئدی را به خود جذب کرده که پیش‌بینی می‌شود سبک طراحی آن در آینده به روشی پایدار در احداث مدارس سراسر کشور تبدیل شود.

کد خبر 445432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.