نیروی هوایی ارتش قدرتمند، بازدارنده و متکی به توان داخلی است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، تمام وابستگی‌های ما به خارج قطع شده است. دانشمندان فنی نیروی هوایی و فرزندان غیور این مرز و بوم نگذاشتند فشار حداکثری به این حوزه وارد شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به اولین روز جنگ تحمیلی و سازماندهی منسجم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تحرک و سرعت از ویژگی‌های نیروی هوایی است؛ ما همواره طرح‌های مختلف را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی داریم و آموزش‌های تخصصی را نیز پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: نیروهای رزمی و خلبانان، همواره آموزش‌های خود را به روز نگه می‌دارند؛ کشور ما هیچ وقت برای حمله پیش دستی نمی‌کند و غافلگیر هم نمی‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات نخستین پاسخ نیروی هوایی ارتش، خاطرنشان کرد: خلبانان غیور نیروی هوایی ارتش، تنها دو ساعت پس از آغاز حمله عراق اولین پاسخ را به رژیم بعث دادند و دو پایگاه عراق را با هشت فروند هواپیما به شدت کوبیدند؛ فردای آن روز هم بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما بلند شد و ۱۴۰ فروند از آن‌ها به داخل خاک عراق نفوذ کردند. مأموریت ویژه‌ای بود و حدود ۶۰ درصد از نیروهای هوایی عراق را در عملیات کمان ۹۹(۱۴۰ فروندی) از بین بردند.

نصیرزاده با اشاره به تشکیل جهاد خودکفایی در نیروی هوایی ارتش، عنوان کرد: نفس قدسی حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «نترسید، شما می توانید»، خودباوری در کارکنان ما به وجود آورد. کارکنان نیروی هوایی، توانمندی آموزشی داشتند، لذا خودشان دست به کار شدند و خیلی خوب و بهتر از مستشاران آمریکایی، به سمت نوسازی حرکت کرده و با ابتکارات خود موجب ارتقای نیروی هوایی شدند.

وی ادامه داد: پس از ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، تمام وابستگی‌های ما به خارج قطع شده است. دانشمندان فنی نیروی هوایی و فرزندان غیور این مرز و بوم نگذاشتند فشار حداکثری به این حوزه وارد شود و خلائی داشته باشیم همه را اداره کردند و به ساخت تجهیزات و موشک‌های جدید رو آوردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص دانش علمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ارتباط ما با دانشگاه‌ها برقرار است و از پتانسیل‌های دانشگاه‌های استفاده می‌کنیم، همان طور که دانشگاه "شهید ستاری" هم به تربیت و آموزش افسران فنی و دانشمند می‌پردازد. البته غافل از شرکت‌های دانش بنیان هم نیستیم. یکی از پیچیده‌ترین قطعات هواپیمای ما را یکی از شرکت‌های دانش بنیان ساخته است.

نصیرزاده ادامه داد: دانشگاه‌ها در زمینه الکترونیک، بسیار توانمند هستند به خصوص در زمینه موشک‌ها و هوش مصنوعی مذاکراتی را با دانشگاه‌های بزرگ انجام می‌دهیم. مشتاق هستیم که بهره‌مندی بیشتری را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ما یک تفاوت اساسی با ارتش‌های دنیا داریم. نیروهای مسلح ما هدفمند حرکت می‌کنند. چون رأس نیروهای مسلح و فرمانده کل قوای کشور ما، ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط هستند. حرکت ما الهی است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما به عِده و عُده نگاه نمی‌کنیم، نگاه ما به تجهیزات و نیروی انسانی نیست، بلکه ما بر اساس تکلیف عمل می‌کنیم و با کارهای ابتکاری، نوآورانه و چیزی که برای دشمن اصلاً قابل تصور نیست، او را غافلگیر کرده و معتقدیم به هر شکلی شده اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد.

کد خبر 445429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.