شهدا، نماد شهروند مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو در ایران هستند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در امر معرفی دفاع مقدس باید کوشا باشیم و هرچقدر بتوانیم آموزه‌های آن دوران را در جامعه بگسترانیم، نشاط اجتماعی افزایش داده شده و مؤلفه‌های بهزیستی فرهنگی نیز محقق خواهد شد.

محمد عیدی در حاشیه آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس به خبرنگار ایمنا گفت: ایران همواره مورد توجه دشمنان خارجی بوده و است؛ چنین واقعیتی این الزام را ایجاب می‌کند که مردم همواره مترصد تهاجم دشمن خارجی بوده و آمادگی دفاع داشته باشند. بیشتر آئین‌های ما، این روحیه سلحشوری، ایثار و آمادگی برای دفاع از سرزمین مقدسمان را به ما می‌آموزد.

وی افزود: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که با رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم همراه بود، موجب شد که این فرهنگ و قدرت و قوت در جامعه ما شکل بگیرد و حماسه‌های بزرگی آفریده شود. جنگ تحمیلی تمام شد، اما فرایند دفاع مقدس همچنان ادامه دارد. یکی از وظایف سازمان‌های فرهنگی، زنده نگه داشتن این نقاط برجسته به عنوان کانون‌های معرفت افزا است؛ این رخداد باید نقطه‌ای برای بازآفرینی جامعه باشد. با نگاه فرآیند محور به دوران دفاع مقدس، طبیعتاً هنرمندان و فرهنگیان باید به آن نقطه توجه و این مسئله را در قالب هنر عرضه کنند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهدای ما نماد شهروند مسئولیت‌پذیر و مشارکت‌جو هستند که جان شیرین خود را دادند تا یک وجب خاک به دست دشمن نیافتد. در امر معرفی دفاع مقدس باید کوشا باشیم و هرچقدر بتوانیم آموزه‌های آن دوران را در جامعه بگسترانیم، نشاط اجتماعی افزایش داده شده و مؤلفه‌های بهزیستی فرهنگی نیز محقق خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در زمان آغاز جنگ، در دبستان حضور داشتم؛ در آن روزها، شاهد بودیم که افرادی عاشقانه عازم جبهه‌های جنگ شدند و مردم شهرهای کشور آغوش خود را برای پناه دادن به جنگ زدگان باز کرده بودند. امیدوارم که بار دیگر با رجوع به برجستگی‌های فرهنگی‌مان، شور و نشاط اجتماعی زمان جنگ، در کشور ما بازتولید شود.

کد خبر 445427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.