اتمام خاکبرداری پروژه کمربندی شرق قزوین

رئیس شورای شهر قزوین گفت: احداث کمربندی شرق برای قزوین یک امتیاز ویژه و از طرح‌های مهم است که این پروژه تا ماه آینده به ۵۰ درصد پیشرفت می‌رسد.

حکمت‌الله داوودی در حاشیه بازدید از روند نهضت شبانه آسفالت و در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جریان نهضت شبانه آسفالت، عملیات اجرایی ترمیم معابر مرکزی و عمومی شهر با برنامه‌ریزی و شناسایی نقاط نیازمند انجام می‌شود.

وی با اشاره به مزیت اجرای پروژه آسفالت به‌صورت شبانه، افزود: اجرای پروژه در این ساعات باعث می‌شود شهروندان با چالش‌های ترافیکی و اتلاف وقت مواجه نشوند؛ استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و مدرن در آسفالت‌ریزی از دیگر مزایای این کار است. از تراشه آسفالت کنده شده در عملیات شبانه، در معابری که کندگی دارد استفاده مجدد می‌شود تا شهروندان در فصل بارندگی از گل و لای در امان باشند.

داوودی با اشاره به نبود جاده کمربندی برای شهر قزوین گفت: قزوین فاقد کمربندی بوده و به ناچار از مسیر جاده شرکت گاز یا همان نسیم شمال استفاده می‌شد. عبور خودروهای سنگین و نبود زیرسازی مناسب سبب شد جاده نسیم شمال، کندگی‌های آسفالت زیادی پیدا کند که نارضایتی مسافران و کامیون‌داران استان‌های دیگر را نیز در پی داشت.

رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین با توجه به ضرورت کاهش ترافیک درون شهری ترمیم و بازسازی جاده نسیم شمال را بر عهده گرفت که خاکبرداری آن به پایان رسیده و از روش‌های نوین برای زیرسازی پروژه استفاده شده که استفاده از بتون برای جلوگیری از کندگی و نشست با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود و در نهایت ۲۵ سانتی متر هم بتون یکنواخت ریخته می‌شود تا آسفالت‌ریزی آن با نشست و کندگی همراه نشود.

داوودی اظهار کرد: احداث کمربندی شرق برای قزوین یک امتیاز ویژه و از طرح‌های مهم است که این پروژه تا ماه آینده به ۵۰ درصد پیشرفت می‌رسد و سعی خواهد شد تا پایان دوره شورای پنجم این پروژه تکمیل و بهره برداری شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کد خبر 445422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.