جنگ و دفاع مقدس ما برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: جنگ و دفاع مقدس ما برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) بود، به لطف این الگو نیروهای مردمی هم به جبهه‌های جنگ آمدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که امروز _۳۱ شهریورماه_ در باغ غدیر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ۴۰ سال از دوران دفاع مقدس ما گذشت، در آن روزها پایه‌های کشور سست بود و انقلاب در حال تثبیت بود. اگرچه تحرکاتی از دشمن مشاهده شد، اما جنگ برای ملت ایران غافلگیری بود.

سردار مجتبی شیروانیان ادامه داد: سخنرانی‌های ابتدایی امام خمینی (ره) قوت قلب به ملت ایران داد. در کمترین فرصت مردم ما آماده شدند و هرکسی به هر قدر و اندازه‌ای که می‌دانست در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کرد. این اتفاقات برآوردهای دشمن را برهم زد.

وی تاکید کرد: جنگ و دفاع مقدس ما برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) بود، به لطف این الگو نیروهای مردمی هم به جبهه‌های جنگ آمدند. با برکناری بنی‌صدر اختلاف بین نیروهای مسلح برطرف شد و با ورود نیروهای مردمی رفته به رفته ایران در جبهه دست بالا پیدا کرد و مناطق اشغالی را آزاد کرد. در نهایت یک سانتی‌متر از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و این بزرگترین افتخار ایران بود.

شیروانیان دستاوردهای امروز نیروهای مسلح را مدیون به "دانشگاه" دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: هرکس از ما مسئولان تکلیفی بر دوش داریم. مردم ما در دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از سلامتی مردم دِین خود را ادا کردند، اگر از نشر ارزش‌های دفاع مقدس غافل شویم خسارات جبران ناپذیری همراه خواهد داشت. اگر دستگاهی بودجه مصوب خود را صرف امور فرهنگی نکند مسئولان آن باید جوابگوی خون شهدا باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان از افتتاح نمایشگاه ۴۰ سالگی دفاع مقدس خبر داد و گفت: این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در باغ موزه دفاع مقدس اصفهان برپا شده و از علاقه‌مندان درخواست دارم تا از ان بازدید کنند.

وی در پایان گفت: از مسئولان شهری و استانی اصفهان برای تکمیل موزه دفاع مقدس درخواست کمک دارم. امیدوارم بتوانیم بخش‌های ناتمام موزه دفاع مقدس را به پایان برسانیم و مجموعه‌ای در خور مقام شهدا برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس داشته باشیم.

کد خبر 445420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.