خطر در کمین سازه‌های بلندمرتبه نطنز/آتش‌نشانی امکانات کافی ندارد

شهردار نطنز گفت: متأسفانه اکثر ساختمان‌های بلند مرتبه این شهر از امکانات ایمنی مانند سیستم اعلام و اطفای حریق بی‌بهره‌اند و هیچ گونه نظارتی نیز بر روی این موضوع نشده است.

علی پیراینده شهردار نطنز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در ابتدای امسال آتش سوزی گسترده باغات در نطنز واقع شد، اظهار کرد: در هر حادثه از تمام امکانات و تجهیزات خود برای مهار آتش، کاهش خسارات و جلوگیری از سرایت آن باغات و مزارع مجاور بکار گرفتیم.

وی اضافه کرد: اخیراً با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، یک دستگاه تنفسی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال به صورت رایگان از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به بخش ایمنی و آتش نشانی واحد خدمات شهری شهرداری نطنز تحویل داده شد.

شهردار نطنز با اشاره به نبود تجهیزات کافی در آتش‌نشانی این شهر، تصریح کرد: ایستگاه آتش نشانی نطنز فقط ماشین‌های آتش نشانی آب پاش دارد و تجهیزات اطفای حریق برای ساختمان‌های بلند مرتبه را در اختیار ندارد.

پیراینده با بیان اینکه در صورت وقوع آتش‌سوزی و یا حادثه در طبقات بالای ساختمان‌ها امدادرسانی به سختی انجام می‌شود، گفت: خلأ در امکانات و تجهیزات آتش نشانی، فرسودگی خودروها، نبود خودروی نردبان دار و نبود خودروی پیشرو جهت اطفای حریق و امدادرسانی در کوچه‌های کم عرض و باریک از معضلات و مشکلات آتش نشانی شهرداری نطنز است.

شهردار نطنز با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از آتش‌نشانی این شهر، افزود: متأسفانه اکثر ساختمان‌های بلند مرتبه این شهر از امکانات ایمنی مانند سیستم اعلام و اطفای حریق بی‌بهره‌اند و هیچ گونه نظارتی نیز بر روی این موضوع نشده است.

پیراینده با اشاره به هفتم مهرماه، روز آتش‌نشان، خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های آتش نشانی نطنز به مدت چهار روز در محوطه شهرداری نطنز برپا می‌شود، همچنین برنامه نمایش ۲۰۰ قطعه از وسایل آتش‌نشانی، ویژه کودکان و نوجوانان، اجرا خواهد شد.

کد خبر 445405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.