از معضل حفاری‌های بندرعباس تا لزوم بومی‌گزینی در صنایع استان

جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستورکار بررسی عملکرد معاونت عمرانی و زیربنایی شهرداری بندرعباس طی شش ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسلام باوقار، رئیس شورای شهر بندرعباس در یکصد و نود و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس با اشاره به مقوله مهم مطالبه‌گری اظهار کرد: توقع داریم همه نمایندگان مجلس در زمینه مطالبه‌گری فراتر از یک اداره گام بردارند و در حضور مقامات بالای صنعتی کشور مطالبه‌گری کنند تا هیئت مدیره صنایع و پست‌های کلیدی در اختیار بومیان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اخیراً چند نفر از بومیان در چیدمان هیئت مدیره و معاونین رده بالای صنایع قرار گرفته‌اند؛ حال این افراد باید با استفاده از جایگاهی که دارند توانمندی خود را نشان دهند و بیشتر به فکر تامین منفعت مردم شهر باشند.

وی اضافه کرد: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که این مطالبه‌گری را ادامه دهند و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر با آنها همکاری و همیاری می‌کنیم.

باوقار گفت: اعتقاد ما بر این است که جوانان هرمزگانی از بسیاری مدیران کشوری توانمندتر هستند، این توانمندی در زمینه‌های فکری، تحصیلی و مدیریتی وجود دارد، چرا مدیران صنایع غرب بندرعباس باید از خارج استان انتصاب شوند؟ از جوانان بومی باید در این عرصه استفاده شود.

وی اضافه کرد: ما باید مطالبه‌گر واقعی باشیم و با پرخاش نمی‌شود مطالبه‌گری کرد، مطالبه‌گری با پرخاشگری متفاوت است، باید روند مطالبه‌گری را به سمتی ببریم که همه مردم از آن منتفع شوند و تأثیرات آن برایشان ملموس باشد.

خسارت نبود مدیریت یکپارچه از تحریم بیشتر است

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: مردم به این مسئله آگاهی دارند که می‌توان با مدیریت جامع شهری مشکلات حل شود اما برخی نمایندگان از این مسئله آگاهی ندارند که این امر نشان از اشراف نداشتن آنها بر مشکلات دارد.

کیانوش جهانبخش اضافه کرد: خسارت نبود مدیریت صحیح جامع شهری از خسارت تحریم‌ها بیشتر است؛ مردم متوجه میزان وجود مدیریت یکپارچه شهری هستند و در این زمینه از دانش و آگاهی برخوردارند.

وی ادامه داد: درک و فهم مردم در بسیاری از استان‌ها بیشتر از درک و فهم برخی از نمایندگان مجلس است، زمانی که مردم می‌فهمند که مشکلات با مدیریت جامع شهری حل می‌شود و نمایندگان به تحقق این موضوع رأی نمی‌دهند، در نتیجه معلوم می‌شود برخی نمایندگان بر بسیاری از مشکلات اشرافیت کافی ندارند.

جهانبخش با اشاره به نبود هماهنگی ادارات در انجام برخی امورات شهری اظهار کرد: به‌طور مثال با ادارات هماهنگ شود که هرگاه شهرداری حفاری دارد، آنها هم حفاری خود را هماهنگ کرده و در همین زمان اقدامات لازم را انجام دهند تا نیاز به حفاری مجدد نباشد که خود این مسئله معضلی برای شهروندان شده است، باید یاد بگیریم کنار یکدیگر باشیم و ادبیات صحبت و گفتمان با هم را اصلاح کنیم تا به نتیجه برسیم.

انتقاد به مزاحمت ناشی از حفاری‌ها برای شهروندان

اسماعیل بواشه، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه با تاکید بر اینکه واقعاً مردم از معضل حفاری‌ها ناراضی هستند، گفت: همه خوشحال هستیم که شهر گازکشی شود و از شر کپسول‌ها راحت شویم اما باید ملزوماتی در زمینه حفاری‌ها رعایت شده و تمهیداتی اندیشیده شود مدت زمانی برای ترمیم مشخص کنید و به مردم اطلاع رسانی کنید تا خللی در کار و زندگی مردم ایجاد نشود.

احمد عامری سیاهوئی، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه تصریح کرد: زمان تست حفاری‌های شرکت گاز طولانی است که باید کاهش داده شود، ترمیم نوارهای حفاری در برخی مناطق استاندارد نیست، در بررسی و رفع مناطق حادثه خیز باید تسریع شود.

وی ادامه داد: یک مشاور عمرانی متخصص برای معاونت عمرانی می‌تواند بسیاری از کارها را تسهیل کند.

عامری اظهار کرد: نام سردار سلیمانی را در نامگذاری هیچ کدام از پروژه‌های شهرداری نداریم. البته باید پروژه‌ای در خور شأن ایشان باشد. نظر همکارانم در کمیسیون فرهنگی نیز در این زمینه مثبت است.

رضا حیدری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: کارمندهایی که در واحدهای عمرانی شهرداری هستند بیشتر از کارگرها هستند و از این رو تقاضا دارم در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود زیرا اجرای بسیاری از پروژه‌ها عقب مانده است.

وی افزود: برخی کانال‌های آب به دلیل آب راکدی که ایجاد کرده برای مردم نارضایتی به وجود آورده است. رواق جنوبی بازار بندرعباس نیز در حال فروریختن است که باید در این زمینه اقدامات لازم بشود.

فرزانه آرامش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: آرامش شهروندان برای ما از همه چیز مهمتر است که این آرامش با حفاری‌ها دچار خلل شده است.

وی افزود: معاونت عمرانی در راستای جلب رضایت شهروندان باید نظارت خود را افزایش دهد.

باید مقابل خانه مسئولان حفاری شود

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، نیز در این جلسه اظهار کرد: از شهرداری انتظار داریم درخصوص اطلاع رسانی پروژه‌های رها شده در بندرعباس اقداماتی انجام دهد زیرا تبدیل به نقاطی حادثه خیز شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: باید مقابل خانه مدیران دستگاه‌هایی که در شهر حفاری می‌کنند، حفاری شود تا شاید وضع مردم را درک کنند.

فیصل دانش، نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: مدیریت واحد شهری در کشور نداریم و هر اداره‌ای وزارتخانه و دولتی جداگانه دارند و اجرای همزمان پروژه‌های آنان به خصوص حفاری‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید درخصوص مدت حفاری‌ها به شهروندان اطلاع رسانی شود، گفت: از مسئولان مربوطه در شهرداری می‌خواهم ابتدا پروژه‌ها را تمیز تحویل بگیرند و بعد اتمام پروژه را امضا کنند چون گاهاً دیده شده پیمانکار بعد از اتمام پروژه نخاله‌ها را رها می‌کند.

آبتین امیری، عضو دیگر شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه حفاری‌های شهر، مردم را دچار مشکل کرده است و مردم از این قضیه ناراحت هستند، تصریح کرد: بخشی از این مشکل به شهرداری برمی‌گردد که باید با استفاده از اختیارات نظارتی شهرداری، اداراتی که مجوز حفاری دارند برای اجرای تعهدات خود تحت فشار قرار گیرند.

وی گفت: برخی دیگر از مشکلات به عملکرد نهادهای دیگر برمی‌گردد، دستگاه‌های اجرایی به دلیل مشکلات داخلی مانند مشکلات اعتباری هر یک به حفاری مستقل روی می‌آورند، راهکار اساسی خاتمه دادن به این معضلات ایجاد مدیریت جامع شهری است

رئیس کمیسیون عمران شهرداری بندرعباس با بیان اینکه مردم از این شرایط و مشکلات نبود هماهنگی زجر می‌کشند، گفت: اتمام پروژه‌های عمرانی شهر یک ضرورت است، شهرداری مشکل اعتباری دارد و بسیاری از پیمانکاران درحال ورشکستی هستند اما باید تلاش کرد با تأمین منابع این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

کد خبر 445401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.