خطر مهاجرت و رشد منفی جمعیت در کمین زرین‌شهر

رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: براساس آمار ارائه شده در سرشماری سال ٩٠، زرین شهر جمعیتی بیش از ٦٠ هزار نفر را در خود جای داده بود که این آمار در سرشماری سال ٩٥ به ٥٥ هزار نفر کاهش پیدا کرده و زنگ خطر رشد منفی جمعیت و مهاجرت را در مرکز شهرستان به صدا درآورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد احمدیان در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به مهاجرپذیر بودن این شهرستان، اظهار کرد: بیکاری و نداشتن شغل یکی از مشکلات مهم شهرهای ۹ گانه شهرستان خصوصاً جوانان زرین شهر بوده و این مسئله نیز اغلب به دلیل آن است که مهاجران اکثراً بدون سرمایه اولیه یا تخصص لازم برای اشتغال و تنها به امید فعالیت در صنایع بزرگ به این شهرستان سفر می‌کنند که این مسئله در نهایت موجب بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی برای فرد، خانواده و جامعه می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌ها با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به دنبال تحقق عدالت فضایی هستند تا رونق و توسعه همه جانبه شهرهای ایران رقم بخورد اما طی سال‌های گذشته علی رغم حرکت شهرداری زرین شهر در این مسیر، کمبود زمین سبب شده است خطه طلایی ایران از جهت رشد جمعیت و توسعه با مشکلات زیادی روبه‌رو شود.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت زرین شهر و مهاجرت ساکنان بومی این شهر، تصریح کرد: براساس آمار ارائه شده در سرشماری سال ٩٠، زرین شهر جمعیتی بیش از ٦٠ هزار نفر را در خود جای داده بود اما شاهد هستیم این آمار در سرشماری سال ٩٥ به ٥٥ هزار نفر کاهش پیدا کرده که زنگ خطر رشد منفی جمعیت و مهاجرت را در مرکز شهرستان به صدا درآورده است و باید توجه داشت موضوع مالکیت زمین بیش از همه دامن قشر ضعیف را گرفته است.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی شورای اسلامی زرین شهر را حل مشکل اراضی غرب دانشگاه پیام نور، اراضی ذوب آهن واقع در استخر لاگون ها و الحاق این اراضی به شهر دانست و اضافه کرد: گرانی سرسام آور قیمت مسکن و همچنین عدم همخوانی عرضه و تقاضای زمین سبب شده است شهروندان این شهر سکونت در دیگر شهرها را برای سکونت انتخاب کنند.

احمدیان تصریح کرد: از این رو اعضا شورای اسلامی و همچنین شهردار زرین شهر به دنبال آن هستند تا با برنامه ریزی تدبیرهای لازم را برای حل این معضل چندین ساله که گریبان شهر را گرفته اتخاذ و در نهایت آن را اجرایی کنند تا شاید بتوانیم بخش قابل توجهی از چالش‌های پیش روی شهروندان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه برخی کارشناسان تراکم فروشی را راهکاری برای حل مشکل کمبود مسکن می‌دانند، ادامه داد: افزایش میزان طبقات ساختمان‌ها یکی دیگر از راهکارهایی است که مورد توجه شهرداری زرین شهر قرار گرفته است تا مسکنی به این چالش مهم باشد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر خواستار افزایش تعاملات صنایع بزرگ شهرستان لنجان با شهرداری زرین شهر شد و خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته با رایزنیهای انجام گرفته زمینی در ورودی زرین شهر و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب در اختیار مرکز علمی کاربردی زرین شهر قرار گرفت اما برخی مباحث و چالش‌ها همچنان در این زمینه وجود دارد که نیاز است با افزایش تعاملات این مهم مرتفع شود.

کد خبر 445378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • مجید IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    17 1
    وقتی ۲۰ ساله آلودگی ذوب آهن ملت را بیچاره کرده و هیچ مسئولی جوابگو نیست و به قول نماینده مجلس ما از ذوب آهن پول میگیریم بابت آلودگی یعنی جان مردم براشون اهمیت ندارن پس مردم باید مهاجرت کنند
  • فاطمه DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 1
    بایدم مهاجرت کنیم!وقتی از بچگی تا الان الودگی هزارتا کارخونه را خوردیم و نرخ بیکاری اینقدر زیاده و مهاجرین دارند شاغل میشند با هزار تا رابطه و هیچچچچچچچ فکری به حال جوون ها نمیشه باید بریم!
  • علی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 1
    از شما مسولین عزیز خواشمندیم به مشکلات مسکن و کم شدن جمعیت ونبودن اراضی رسیدگی کنید
  • ناشناس IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 3
    چون باشی مردم حسود و غریبه آزاری هستند هرکی را میبینی فرارمیکند
  • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 4
    تو خدا یه فکری برای آلودگی شهرمون بکنید..همه که در توانشون نیست بخواهند مهاجرت کننند..باید بسوزیم وبسازیم دبگه از آلودگی خسته شدیم..
  • زینب DE ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 1
    اگه تو راست میگیری چرا خونه برا اجاره هم گیر نمیادتو زرینشهر
  • ننننن IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    وجود مسکن مهر فولادشهر در کنار این شهر نبود رشد امکانات شهری کافی و قابل قبول و از همه مهمتر وجود آلودگی هوای صنایع اطراف ک تنفس را برای اهالی مشکل کرده و سلامتی ساکنان را در خطر انداخته از جمله تعدادی از مشکلات است لطفا ب تمامی مشکلات ک خود نیز از آن آگاهید بپردازید
  • حامد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    اینجا شده مرکز مریضی های ناشناخته و صعب العلاج و دکترها اینجا تجربه میگیرند بعد مطب خودشون را میبرند اصفهان اینجا رشدی نداشته
  • هموطن IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    علت اصلی الودگی هوا نداشتن امکانات رفاهی. بی توجهی مسئولین به مشکلات بیکاری وعلمی من به عنوان یه شهروند که سه تابچه راهی اموزش عالی کردم ولی دوران اموزشی واقعا مدارس بی کیفیتی داشتند وغیرانتفاعی که دیگه هیچ نگو ونپرس بقیه مدارس هم مشکلات فراوان دارن. مهمترین علت مهاجرت همینا میتونه باشه
  • رک IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 1
    باوجود سه قطب صنعتی بزرگ درحاشیه زرین شهر متاسفانه آمار جوانان بیکار درزرین شهر ولنجان بیدادمیکنه درصورتی ک این س قطب صنعتی برای تامین نیروی انسانی خود از خارج از محدوده بومی تامین نیرومیکنندواهالی اطراف این صنعت ها هیچ اولویت وتمایزی نسبت ب افراد غیربومی ندارند
  • مهاجر IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    سلام، دل این مردم به چی خوش باشه،به حمایتهای مسئولین شهر،یا به هوای آلوده زرینشهر، خیر سرمون توی شهری که قطب صنعتی به حساب میاد زندگی میکنیم اما بالاترین آمار بیکاری را داریم،چرا مردم مهاجرت نکنند،