۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
هویت نسل جوان از قاب دیگر

نمایشگاه «از قاب دیگری» با موضوع نسل جوان هنرمند و تضادهای زندگی مدرنیته و سنتی حاکم بر جامعه که کار این نسل تأثیرگذار است، توسط بابک حقی در گالری اکنون برگزار شده است.

بابک حقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره برگزاری نمایشگاه عکس «از قاب دیگری ۲» اظهار کرد: اولین نمایشگاه «از قاب دیگری» سال گذشته در گالری آتبین برگزار شد و نمایشگاه «از قاب دیگری ۲» سری دوم در همان نمایشگاه است که در آن بیشتر هنرمندان جوانی حضور دارند که کارشان عکاسی هنری است. آن‌ها عکاسان نسل نو هستند، در نگاهشان خلاقیت وجود دارد و فرم را خوب می‌شناسند. تعدادی از این هنرمندان شاگردان من هستند که برای برگزاری این نمایشگاه تلاش کرده‌اند.

وی در مورد موضوع اصلی این نمایشگاه گفت: موضوعی که در این نمایشگاه اهمیت دارد، بحث هویتی نسل جوانی است که می‌خواهد وارد فضای حرفه‌ای هنر شود. تضادهای زندگی مدرنیته و سنتی حاکم بر جامعه در کار این نسل تأثیرگذار است. این دغدغه‌ها در کارهای هنرمندان جوان و نسل نو دیده می‌شود.

نمایشگاه گردان این نمایشگاه افزود: هدف اصلی من از برگزاری این نمایشگاه معرفی نسل نو عکاسی هنری و بچه‌های با استعدادی است که هنوز فضای مناسبی به آن‌ها اختصاص داده نشده و خودشان هم مسیری برای نمایش دادن کارهای خود پیدا نکرده‌اند. فضای حاکم بر عکاسی ایران، عکاسی خیابانی، مستند، و اجتماعی است و بخش هنری آن برای مردم چندان شناخته شده نیست.

حقی با اشاره به وجود ۱۰ اثر در این نمایشگاه، تصریح کرد: در آغاز کار، نمایشگاه را در گالری شمیده تهران برگزار کرده و سپس آن را به اصفهان منتقل کردیم. استقبال در افتتاحیه آن در شرایط شیوع ویروس کرونا مانند سابق نبود؛ کسی را دعوت نکرده و فقط موضوع را اطلاع‌رسانی کردیم. این نمایشگاه به صورت آنلاین هم نمایش داده شد و برای مخاطبان ثابت گالری کاتالوگ ارسال کردیم.

گفتنی است، آثاری از مهدیه افشار، سعیده فراهانی، غزاله دومیدانی، امین سعادت، علیرضا احمدی‌فر، یوسف یوسفی و مرتضی ابراهیم‌پور در نمایشگاه «از قاب دیگری ۲» به نمایش درآمده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۹ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به گالری اکنون واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، بن بست حریر مراجعه کنند.
 

کد خبر 445377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.