طرح تامین آب پایدار ۳۲ روستا در اصفهان به بهره برداری رسید

طرح تامین آب پایدار و اتصال ۳۲ روستا به شبکه آب شهری در استان اصفهان روز یکشنبه با دستور رضا اردکانیان وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس بهره برداری شد.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان روز یکشنبه در آئین بهره‌برداری از طرح تأمین آب پایدار ۳۲ روستای استان اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان این استان با تدبیر و هوشمندی در حین عرضه خدمات انجام شده دولت به مردم، مصرانه و مستمر پیگیر رفع کاستی‌ها و مشکلات هستند و در مقابل به وظیفه عمل خود می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نتیجه این همدلی‌ها و پیگیری‌ها در همین دولت به منصه ظهور می‌رسد، تصریح کرد: از فعالیت‌ها و اقدامات استان اصفهان در قالب یکپارچه‌سازی شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی که در بدو اتمام تشریفات قانونی و در اسرع وقت روستاهای متعددی را در مسیر بهره‌برداری از نعمت آب سالم و پایدار قرار داد، قدردانی کرد.

اردکانیان با اظهار امیدواری از اینکه سایر فعالیت‌های آب و فاضلاب استان اصفهان در قالب گزارش ملی به خوبی نمایان شود، گفت: دستور آغاز بهره‌برداری از طرح تأمین آب پایدار ۳۲ روستا در این خطه با جمعیت حدود هشت هزار و ۲۰۰ نفر که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ثمر رسیده است را صادر کرد.

امسال در استان اصفهان شرایط سختی داشتیم

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این آئین با بیان اینکه امسال در استان اصفهان شرایط سختی را داشتیم، گفت: هنوز سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ به بهره‌برداری نرسیده است اما با همت همکاران در شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب این استان و حمایت استاندار، اقدام‌های خوبی شکل گرفت و منجر به رفع برخی کم آبی در این استان شد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد که سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ هرچه زودتر وارد مدار بهره‌برداری شود تا مشکلات کمبود آب این استان به طور کلی در بخش آب آشامیدنی برطرف شود.

طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه موسوم به 'گلاب ۲' است و به‌عنوان طرح توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان به طول ۲۷ کیلومتر، آب دریاچه سد زاینده‌رود را به تصفیه‌خانه انتقال می‌دهد؛ این سامانه باید در اواسط دهه گذشته به بهره‌برداری می‌رسید اما هنوز این امر صورت نگرفته است.

۳۲ روستا از آب سالم بهره مند شدند

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان نیز در این آئین گفت: این استان در قالب پویش الف - ب - ایران قدم‌های بلندی در جهت توسعه و آبادانی روستاها و تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی برداشته است.

وی افزود: طرح‌های آبرسانی به روستاها پس از ابلاغ یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و در جهت اهداف مهم وزارت نیرو در اولویت برنامه‌ریزی‌های آب و فاضلاب اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در گام نخست برای تأمین آب آشامیدنی و پایدار ۷۰ روستا که در حاشیه شهرها بودند، برنامه‌ریزی شد، خاطرنشان کرد: ۳۲ روستا با جمعیت حدود هشت هزار و ۲۰۰ نفر در ۶ شهرستان در نیمه اول امسال با اتصال به شبکه آب شهری دارای آب سالم و پایدار شدند.

امینی با اشاره به اینکه ۳۸ روستای دیگر نیز تا پایان سال‌جاری به شبکه آب شهرهای نزدیک خود متصل می‌شوند، افزود: علاوه بر این، طرح تأمین آب پایدار برای ۵۲۰ روستا نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

وی از اجرای طرح اصلاح و توسعه ۲۰۰ کیلومتر شبکه آب روستایی استان اصفهان در ماه آینده خبر داد و گفت: سامانه خدمات غیر حضوری ۱۵۲۲ نیز برای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به روستاییان در همه روستاهای استان پیاده‌سازی شده است.

عملیات آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان روز یکشنبه در همدان و از طریق برقراری ارتباط تصویری وزیر نیرو آغاز شد.

این طرح در قالب هفته بیست و یکم پویش بزرگ "هر هفته؛ الف_ب_ایران" گنجانده و در مجموع برای آبرسانی به این روستاها ۳۷۹ میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شد؛ با آبرسانی به این روستاها ۲۸۱ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

در قالب این طرح، بهره‌برداری از طرح تأمین آب پایدار و اتصال ۳۲ روستا در استان اصفهان آغاز شد.

با اجرای این طرح هشت هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان روستاهای استان اصفهان که پیش از این به صورت غیر پایدار از آب آشامیدنی برخوردار بودند به صورت پایدار و دائم تأمین می‌شود.
آب و فاضلاب استان اصفهان تأمین آب حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را به عهده دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 445354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.