پیکر شهید هراچ هاکوپیان پس از ۳۳ سال به آغوش خانواده باز می‌گردد

صبح روز یکشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، در آستانه هفته دفاع مقدس سردار سید محمد باقر زاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به همراه سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در منزل شهید جاوید الاثر هراچ هاکوپیان حضور بهم رسانده و خبر پایان انتظار برای این خانواده را نوید دادند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خلیفه‌گری ارامنه جنوب ایران، خلیدر این دیدار سردار باقری با بیان آنکه پس از دو سال آزمایشات ژنتیک، پیکر این شهید بزرگوار شناسایی شده است گفت که شهید هاکوپیان در سال ۱۳۹۱ در ارتفاعات بابا هادی مورد تفحص قرار گرفت که به علت عدم شناسایی پیکر ایشان در سال ۱۳۹۲ در دانشگاه آزاد زاهدان به عنوان شهید گمنام بر دستان شریف این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید هراچ هاکوپیان از ارامنه اصفهان در عملیات کربلای ۹ که با هدف آزاد سازی منطقه بابا هادی در شمال شرقی قصر شیرین انجام شد شرکت نموده و در ۲۰ فروردین سال ۶۶ به شهادت رسید.

در این دیدار که سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی و تنی چند از اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز حضور داشتند، پس از گفتگو و مشورت با خانواده شهید تصمیم گرفته شد پیکر پاک هراچ هاکوپیان به اصفهان منتقل گردیده و در آرامستان ارامنه به خاک سپرده شود.

کد خبر 445349

برچسب‌ها