کاهش واردات نفت خام توسط کشورهای آسیایی

واردات نفت خام چین در سپتامبر نسبت به چهار ماه گذشته به مراتب کاهش پیدا کرده و این در حالی است که وارادات نفت در این ماه توسط سایر بخش‌های آسیا نیز به شکلی چشمگیر کمتر بوده است.

‌به گزارش ایمنا، نفت خام تخلیه شده در بنادر چین در دو هفته اخیر زیر هشت میلیون بشکه در روز بوده است؛ سطحی مشابه واردات نفت توسط این کشور در ماه‌های مارس و آوریل.

تا بدین جای سه ماهه سوم سال، واردات نفت خام چین همچنان قدرتمند بوده و بنادر در بسیاری از بنادر تراکم زیادی گزارش شده است. با این حال، فعالیت اقتصادی تا اینجای سپتامبر حاکی از آن است که بزرگ‌ترین وارد کننده نفت خام جهان نسبت به ماه گذشته مقادیر کمتری نفت وارد کرده است.

در اوایل سال جاری، چین در ماه‌های مه و ژوئن و همزمان با این کشور تشنه نفت در تلاش بود تا از قیمت‌های پایین طلای سیاه در ماه آوریل بهره ببرد، مقادیر رکوردشکن نفت خام را وارد کرد. واردات رکوردشکن نفت خام در اواخر بهار و تابستان یعنی زمانی که احیای تقاضای نفت تازه در سایر نقاط جهان آغاز شده و سپس با نگرانی‌ها ناشی از موج دوم کرونا مختل شد، از قیمت‌های جهانی نفت حمایت کرد.

با این حال، جشن و سور چین برای نفت با قیمت پایین حالا شاید به آخر رسیده باشد. انتظار می‌رفت چین در آگوست آخرین محموله‌های نفت ارزانی که را خریداری کرده بود، وارد کرده است. پالایشگاه‌های چین حالا برای دریافت این محموله‌ها و پیدا کردن خریدار فرآورده‌های پالایش شده، با مشکل روبرو هستند.

این بدان معنا است که قراردادهای جدید نفتی برای انتقال به چین همچنان روند کاهشی خواهد داشت. سایر بخش‌های آسیا نیز نسبت به ماه‌های گذشته نفت خام کمتری وارد کرده‌اند به طوری که واردات کره جنوبی، مالزی و چین تایپه در مقایسه با اوایل سال جاری به مراتب کمتر بوده است.

بر اساس اعلام تحلیل گران، به طور کلی واردات نفت خام به آسیا کاهش یافته و می‌توان شاهد پایین‌ترین ارقام در سال جاری بود؛ به طوری که حجم واردات از آگوست تاکنون مابیت ۸ تا ۱۰ درصد افت کرده است.

منبع: ایبِنا

کد خبر 445343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.