استقلال - الشرطه عراق / اولین صعود نمایندگان عراق به دور حذفی لیگ قهرمانان به دست استقلال؟

استقلال در اولین دیدار برگشت خود در بازی های آسیایی به مصاف الشرطه عراق می رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال امشب یکشبنه - ۳۰ شهریور ماه - در ورزشگاه بین المللی خلیفه شهر دوحه رو در روی الشرطه عراق قرار خواهد گرفت. این دیدار که نخستین مصاف آبی‌ها پس از سرگیری دوباره لیگ قهرمانان است، حساسیت فراوانی دارد و تأثیر بسزایی در تعیین تکلیف صعود کننده از گروه A رقابت‌ها دارد. در این گروه آبی‌پوشان علاوه بر الشرطه با الاهلی عربستان نیز هم گروه هستند و الوحده امارات پیش از آغاز رقابت‌ها به دلیل درگیری با ویروس کرونا از لیگ قهرمانان کنار کشید تا وضعیت این گروه با حضور سه تیم کاملاً پیچیده و متفاوت شود.

استرا-نوری؛ نام‌های واقعی یا بازی با احساسات هواداران؟

استقلال که روزهای نسبتاً خوبی را با فرهاد مجیدی تجربه و علاوه بر نایب قهرمانی در لیگ برتر به فینال حذفی نیز راه پیدا کردند. با این حال سفر سعادتمند به ایتالیا و جلسه با استراماچونی واکنش تند مجیدی و استعفایش چند روز مانده به دیدار نهایی جام حذفی را در پی داشت. بازار اختلافات در باشگاه تهرانی اوج گرفت و همین موضوع شکست تلخ فینال جام حذفی برابر تراکتور از دست رفتن جام برای آبی‌پوشان را رقم زد تا مجیدی برکنار شود.

بلافاصله استقلالی‌ها اعلام کردند برای فرار از پرداخت غرامت چند میلیاردی به سرمربی ایتالیایی سابق خود، به دنبال بازگشت آن خواهند رفت تا به این طریق نظر هواداران را نیز جلب کرده باشند. با این حال پس از گمانه‌زنی‌های مختلف در خصوص بازگشت استرا به ایران و همچنین مخالفت جدی سازمان لیگ به دلیل قانون جدید منع استفاده از خارجی‌ها، سرمربی ایتالیایی هرگونه مذاکره را تکذیب کرد تا نارضایتی هواداران استقلال از عملکرد مدیرانشان افزایش یابد.

با منتفی شدن بازگشت استراماچونی نام جدیدی نزدیک به نیمکت استقلال شنیده شد و بسیاری از توافق این باشگاه تهرانی با الکس نوری، سرمربی دورگه ایرانی-آلمانی که سابقه حضور روی نیمکت هرتابرلین را دارد سخن گفتند. البته تاکنون اعلام رسمی‌ای در این خصوص انجام نشده اما بسیاری کار نوری با استقلال را تمام شده می‌دانند.

نخستین تجربه نامجو مطلق روی نیمکت آبی‌ها

در شرایطی که هنوز فرد مشخصی برای در دست گرفتن سکان هدایت استقلال در فصل آینده مشخص نشده ولی مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند تا با مجید نامجو مطلق که در دوران حضور مجیدی به عنوان مربی همراه با آبی‌ها بود، پا به ادامه لیگ قهرمانان بگذارند. این نخستین تجربه نامجو مطلق در قامت سرمربیگری روی نیمکت تیم محبوبش است و باید دید آیا این بازیکن سال‌های نچندان دور استقلال از عهده این مسئولیت بزرگ بر خواهد آمد یا خیر؟

گروه سه تیمه؛ به نفع یا ضرر استقلال؟

استقلال از دو بازی خود در لیگ قهرمانان امسال تنها یک امتیاز به دست آورده و هم‌اکنون با ۱ امتیاز در قعر گروه سه تیمه خود قرار دارد. با وجود آنکه بسیاری کاهش تعداد تیم‌های گروه را به سود آبی‌های پایتخت می‌دانند، اما واقعیت چیز دیگری است. در واقع استقلال که با الوحده روبرو نشده بود، فرصت خوب برای امتیاز گیری با شرایط جدید و از سرگیر مسابقات را از دست داد.

استقلالی یک بازی کمتر از رقبایش در دوحه برگزار خواهد کرد و همین امر، فرصت اشتباه و جبران را از آبی‌ها در دو بازی پیش رو گرفته است. شاگردان نامجو مطلق چنانچه در دیدار امشب بازنده از زمین خارج شوند، حذف خواهند شد و اگر خواهان صعود به دور بعد هستند، باید از دو تقابل اینده با الشرطه و الاهلی عربستان حداقل ۴ امتیاز بگیرند که کار آسانی به نظر نمی‌رسد.

الشرطه تاریخ ساز می‌شود؟

الشرطه عراق که در دیدار رفت توانست استقلال را در اربیل متوقف کند، پنجشنبه دست به کار بزرگی زد الاهلی عربستان را ۲ بر یک شکست داد تا در آستانه صعود به دور بعد بازی‌ها قرار گیرد. آن‌ها هم اکنون ۴ امتیازی هستند ولی دیدار امشب برابر استقلال، آخرین مصاف‌شان در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود که می‌تواند بلیت حضور در یک هشتم نهایی را به دست سبزپوشان عراقی دهد.

نماینده عراق برای آنکه صعود خود را به دست اما و اگر نسپارد، باید با دست پر از نبرد با آبی‌های ایرانی خارج شود و در غیر این صورت، باید چند روز در بلاتکلیفی تمام در انتظار نتیجه دیدار استقلال و الاهلی بنشیند. نکته جالب اینجا است که تاکنون هیچ باشگاه عراقی جواز حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را به دست نیاورده و بازیکنان الشرطه به هیچ وجعه دوست ندارد این فرصت تاریخی را از دست دهند.
 

کد خبر 445337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.