سامانه «بینا»، میزبان جدید جلسات آنلاین مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از طراحی و آغاز به کار بستر یکپارچه نشست‌ های الکترونیکی «بینا» خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد رجائیان اظهار کرد: با توجه همه گیری ویروس کووید -۱۹ و ابلاغیه شورای عالی فضای مجازی در خصوص راه اندازی سرویس‌های مدیریت جلسات از راه دور در سازمان‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها و طراحی فرآیندهای لازم جهت انجام غیرحضوری امور، سامانه «بینا» توسط سازمان فاوا شهرداری مشهد طراحی و به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه سامانه بینا در فاز نخست آمادگی برگزاری جلسات آنلاین با ۱۰۰ شرکت‌کننده و ۳۰ جلسه هم زمان را در خود دارد، افزود: این سامانه به طور کامل توسط کارشناسان سازمان فاوا شهرداری مشهد طراحی شده و به اجرا درآمده است و استفاده از آن بار مالی نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد تصریح کرد: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا، تمهیدات گوناگونی در راستای کاهش تجمع افراد و مراجعات حضوری شهروندان و نیز کارکنان شهرداری در نظر گرفته شده و به ویژه در این مدت از سرویس‌های اینترنتی مختلفی برای برگزاری جلسات از راه دور استفاده شد که در نهایت با بهره گیری از دانش و توانمندی‌های داخلی به سامانه «بینا» رسیدیم.

رجائیان با اشاره به ویژگی‌های سامانه بینا، گفت: امکان ارتباط متنی، ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بسیار بالا و ضبط جلسات در این سامانه وجود دارد. همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری فایل و میز کار و همچنین ارائه مطلب در قالب پاورپوینت از جمله امکانات متعدد این سامانه است. با توجه به این که روند طراحی آن درون سازمان طی شده است، همه امکانات لازم برای برگزاری آنلاین جلسات سازمانی، مورد نظر قرار گرفته و در آن گنجانده شده است.

وی با تأکید بر اهمیت استفاده از توان فنی درون سازمان در طراحی سامانه «بینا»، ادامه داد: برای انجام این کار بیش از ۳۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی تخصصی صورت گرفته و سامانه مذکور به مدت دو ماه در قالب برگزاری ۴۰ جلسه، دوره آزمایشی را طی کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به میزبانی این سرویس در مرکز داده شهرداری مشهد، از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است. همچنین طی روزهای آتی امکان رزرو و برگزاری جلسه در سامانه «بینا» از طریق فرم اتوماسیونی برای کلیه کارکنان شهرداری ایجاد خواهد داشت.

کد خبر 445331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.