کدام اعضای شورا بیشترین تذکر را به شهردار تهران داده‌اند؟

رئیس شورای شهر تهران گفت: مجید فراهانی، حجت نظری و زهرا نژادبهرام بیشترین تذکرها را به شهردار تهران داده‌اند و من نیز با ۱۱ تذکر در میان اعضای کم تذکر جای دارم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه هم اندیشی این شورا اظهار کرد: این جلسه در صحن شورا با موضوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و بحث اصلی ما با شهردار تهران درباره تذکرهای اعضا بود. اعضای شورای شهر تهران طی این سه سال نزدیک به ۷۰۰ تذکر به شهرداری دادند که به حدود ۱۰۰ تذکر هنوز پاسخ داده نشده است. پاسخ به بخشی از تذکرها نیز اعضا را قانع نکرده است.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر درباره نحوه تذکر به مدیران شهرداری و و پیگیری آن‌ها صحبت‌هایی داشتند که در جلسه هم اندیشی امروز درباره آن بحث شد و آقای شهردار نیز پاسخ دادند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: مجید فراهانی، حجت نظری و زهرا نژادبهرام بیشترین تذکرها را به شهردار تهران داده‌اند و من نیز با ۱۱ تذکر در میان اعضای کم تذکر جای دارم و برخی از اعضای شورا تنها یک یا دو تذکر به شهردار تهران داده‌اند.

هاشمی در ادامه گفت: از آنجایی که در سال آخر این دوره هستیم نظر اعضای شورای شهر تهران این بود که باید تذکرها به نتیجه برسد، البته بحث دیگری نیز درباره مدیران محله بود که با توجه به محدودیت وقت جلسه هم اندیشی بررسی آن به جلسه بعد موکول شد.

وی ادامه داد: وقتی یک فوریت طرحی تصویب شده و در کمیسیونی وارد می‌شود باید در دستور کار قرار گیرد. برخی اوقات اعضا به دلیل مشاورانی که دارند نسبت به نکات این مصوبات حساس هستند و پیشنهادات زیاد می‌شود و طولانی شدن به دلیل حساسیت اعضاست. البته این حرکت مناسبی است چرا که می‌بینیم اعضا نسبت به روند مصوبات فعال هستند.

تعیین ضرورت برنامه‌های شهری با شوراست نه صداوسیما

رئیس شورای شهر تهران درباره هشدار خزانه‌دار شورای شهر به تراز منفی شهرداری و پرداختن به طرح‌های حاشیه‌ای که برای شهرداری هزینه مالی همراه خواهد داشت گفت: منظور آقای رسولی این بود که ما قانون بودجه را ابلاغ کردیم و شهرداری باید در این زمینه فعال شود و قانون بودجه را اجرا کند و آنچه را که در قانون دیدیم به دست آورند و اگر کمکی نیاز دارند آن را در قالب لایحه برای ما بفرستند و ما کمک می‌کنیم.

هاشمی ادامه داد: اینکه طرحی مهم است و نیست و چه ضرورتی دارد را خود اعضا تشخیص می‌دهند به نظرم صدا و سیما تشخیص نمی‌دهد.

کاهش ۸ هزار نفری کارکنان شهرداری

وی در پاسخ به این سوال که آیا استخدام نیرو در این شرایط شهرداری جایز است؟ گفت: در مورد پرسنل شهرداری، قانون برنامه سوم شهرداری تهران مصوب شده است که شهرداری باید سالانه شش درصد از نیروها را کم کند، اما این امکان را نیز گذاشته است که بتواند نیروی جدید استخدام کند. برآیند این بیرون رفتن نیرو و جذب نیروی جدید باید اینگونه باشد که سالانه کمتر از چهار درصد کم شود و تاکنون شهرداری این کار را با موفقیت انجام داده است چرا که در ابتدای دوره ما در حدود ۷۰ هزار نفر نیرو داشت که اکنون به کمتر از ۶۲ هزار نفر رسیده است. در نتیجه وظیفه خود را انجام داده و می‌تواند این کار را انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص بسته محرک اقتصادی گفت: بسته محرک اقتصادی هنوز پابرجاست، اما مقداری اثر خود را از دست داده و قرار است نگاهی اصلاحی به آن بشود.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز مهر ماه قرار است چه اتفاقاتی در زمینه حمل‌ونقل رخ دهد گفت: شیوع کرونا کارآمدی حمل و نقل عمومی را تضعیف کرده است و اکثراً می‌گویند مردم فعلاً از آن استفاده نکنند چرا که می‌تواند یکی از نقاط پرتحرک انتقال ویروس باشد، در نتیجه در ماه مهر درباره حمل و نقل عمومی اتفاق ویژه‌ای نیفتاد.

کد خبر 445326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.