آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان فارس در ۳۰ شهریور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونا در ۳۰ شهریور ماه را تشریح کرد.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی کرونا در استان فارس در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _شنبه ۳۰ شهریورماه_ اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، ۲۷۵ هزار و ۸۶۰ نفر از مردم استان فارس تحت آزمایش‌های این بیماری قرار گرفتند که تا امروز ۴۹ هزار و ۶۵۶ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ تن در استان فارس بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، افزود: با احتساب این آمار مجموع جان باختگان مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع بیماری به ۹۳۷ نفر رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار کلی مبتلایان کرونا در استان فارس تصریح کرد: تاکنون ۴۶ هزار و ۱۱۵ نفر در این استان با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص یافته و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی ۷۴۳ بیمار مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌های سطح استان فارس بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

همتی با بیان اینکه در برخی مناطق و شهرستان‌های استان فارس وضعیت شیوع شدید بیماری بیشتر از مناطق دیگر است، ادامه داد: به عنوان نمونه در هفته گذشته در شهرستان کازرون ۱۲۸ بیمار مثبت قطعی، شهرستان کوار ۵۹ مورد، شهرستان آباده ۵۴ مورد و مرودشت ۵۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایمنا، طی آخرین آمار و اطلاعات اعلامی بیماری کرونا از سوی وزارت بهداشت استان فارس هم اکنون در وضعیت نارنجی (پرخطر) بیماری قرار دارد.

کد خبر 445323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.