نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و الشرطه

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار شب گذشته استقلال و الشرطه عراق پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال شب گذشته در دیداری سرنوشت‌ساز مقابل الشرطه عراق تن به تساوی داد تا کار صعود به هفته پایانی کشیده شود. این بازی که نخستین مصاف آسیایی آبی‌پوشان پس از سرگیری دوباره لیگ قهرمانان بود به قضاوت کو هیونگ جین از کره جنوبی برگزار شد و در چند صحنه بازیکنان دو تیم اعتقاد به بروز خطای پنالتی داشتند ولی داور کره‌ای چنین نظری نداشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوید مظفری و نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

تکل چشمی درست بود؟

در دقایق ابتدایی مسابقه شوت یکی از نه چندان قدرتمند بازیکنان الشرطه را حسینی نتوانست جمع کند و توپ برگشتی می‌توانست تبدیل به فرصت مناسبی برای گلزنی مهاجم عراقی شود که روزبه چشمی با تکلی بلند توپ را از جلوی پای او دور کرد که بازیکنان الشرطه اعتقاد به بروز خطای پنالتی داشتند اما داور کره‌ای علامت ادامه بازی را نشان داد.

رودنیل: دقیقه ۱۵ در منطقه جریمه استقلال ادامه بازی درست بود چون مدافع استقلال کاملاً توپ را تکل کرد. باور کنید اگر داور عرب بود، این صحنه را خطای پنالتی می‌گرفت.

برخورد توپ با دست بازیکن الشرطه در محوطه جریمه

دقیقه ۶۷ بازیکن استقلال که در حال هجوم شدید به سمت دروازه الشرطه بودند، وریا غفوری توپ را به درون محوطه جریمه تیم عراقی ارسال کرد و به نظر می‌رسید توپ به دست بازیکن الشرطه خورده، اما داور خطایی تشخیص نداد که همین امر، اعتراض آبی‌پوشان را همراه داشت. جالب اینجا بود که این صحنه مشکوک تنها لحظاتی قبل از به ثمر رسیدن گل استقلال اتفاق افتاد و تلویزیون قطر هرگز صحنه آهسته آن را نشان نداد!

مظفری: در این صحنه خطای هندی رخ نداد و پنالتی نبود.

رودنیل: در دقیقه ۶۷ کارگردان تلویزیونی، صحنه را دوباره نشان نداد تا متوجه شویم چه اتفاقی افتاده است.

خطا روی اسماعیلی؛ بیرون یا درون محوطه جریمه؟

چند دقیقه پس از صحنه قبلی، حرکت تکنیکی فرشید اسماعیلی در نزدیکی محوطه جریمه باعث شد تا مدافعین حریف او را با خطا در نقطه‌ای متوقف کنند که به درستی مشخص نبود این خطا بیرون یا درون محوطه رخ داده است.

مظفری: در خطایی که در دقیقه ۷۴ رخ داد، برخلاف نظر آقای خیابانی که گفت روی خط اتفاق افتاده، پشت خط بود چرا که اگر روی خط می‌بود، داور باید پنالتی می‌گرفت.

رودنیل: بازیکن شماره ۲۵ الشرطه باید کارت زرد دوم را به خاطر خطایی که بیرون از محوطه جریمه انجام داد می‌گرفت چرا که در آن صحنه حمله بسیار خوبی برای استقلال در جریان بود.

کارت زرد و قرمز سرنوشت‌ساز!

اگر چه کارت‌های زردی که داور کره‌ای از آن برای جریمه بازیکنان دو تیم چندان بر نتیجه بازی تأثیرگذار و جنجال برانگیز نبود اما با توجه به شرایط خاص گروه A، اگر استقلال در بازی آخر موفق شود الاهلی را با یک گل شکست دهد، همه چیز میان آبی‌های تهران و الشرطه برابر شده و کار به شمارش کارت‌های زرد و قرمز خواهد افتاد که می‌تواند تأثیر مهم عملکرد داور کره‌ای روی استفاده از کارت‌هایش را نشان دهد.

مظفری: اخطارهایی که نشان داد همه درست بود ولی دقیقه ۳۵ که به کاپیتان استقلال کارت زرد داد، باید به بازیکن عراقی که اول آمده بود نیز کارت زرد می‌داد.

رودنیل: اخطارها و تصمیم‌هایی که در خصوص خطاها گرفت کاملاً درست بودند.

عملکرد کلی تیم داوری

مظفری: داوری متوسط بود و اشتباه تأثیرگذاری روی نتیجه انجام نداد. اما اگر نیمه دوم سخت‌تر می‌شد، داور به مشکل برمی‌خورد.

رودنیل: یکی از نکات بسیار مهم بازی امشب به لحاظ اینکه دیدار حساسی با نماینده عراق داشتیم، این بود که بالاخره داور عرب برای آن انتخاب نکردند. این داور برای این مسابقه کمی کم تجربه و خیلی جوان بود اما دوندگی خوبی داشته و جاگیری‌اش در برخی نقاط خوب بود. در نیمه نخست باید ۵ دقیقه و در نیمه دوم نیز حداقل ۵ دقیقه وقت اضافه می‌گرفت که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. در آفسایدگیری‌ها کمک دوم واقعاً خوب عمل کرد و تمام آفسایدهایی که گرفت درست بود.

کد خبر 445314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.