بورل: رفع تحریم‌های ایران ذیل برجام ادامه دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام روز یکشنبه _۳۰ شهریور ۱۳۹۹_ با انتشار بیانیه‌ای ادعای آمریکا مبنی بر از سرگیری تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را رد و تصریح کرد که تعهدات طرف‌های باقی‌مانده در این توافق به رفع تحریم‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نوشت: جوسپ بورل با اشاره به بیانیه ۳۰ مرداد اتحادیه اروپا در همین رابطه یادآور شد که با صدور فرمان رئیس جمهوری آمریکا در ۸ «می» سال ۲۰۱۸ میلادی، این کشور به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و متعاقباً در هیچیک از فعالیت‌های مرتبط با این توافق مشارکت نکرد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند به عنوان عضو مشارکت کننده برجام تلقی شود و قادر به فعال کردن سازوکار بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل [علیه ایران] ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که در کسوت هماهنگ کننده برجام؛ تمام تلاش خود را برای حفظ و اجرای کامل این توافق توسط تمام طرف‌ها به کار خواهد بست.

بورل تاکید کرد: برجام ستون کلیدی معماری نظام جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای است و با پرداختن جامع به برنامه اتمی ایران، در امنیت منطقه و جهانی سهیم است.

وی از تمام طرف‌های باقی‌مانده در برجام خواست تا در حفظ این توافق کوشا باشند و از هرگونه اقدامی که باعث تشدید اوضاع می‌شود پرهیز کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 445295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.