انجام خاکسپاری متوفیان کرونایی در کرمانشاه طبق موازین بهداشتی و شرعی

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه گفت: خاکسپاری متوفیان کرونایی در آرامستان‌های کرمانشاه طبق موازین بهداشتی و شرعی انجام می‌شود.

حجت الاسلام احمد شیرین‌سخن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خانواده‌های متوفی باید از تجمع کردن در محوطه آرامستان با برگزاری سریع مراسم تشیع و تدفین، خودداری کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت محدودیت‌ها در مراسم خاکسپاری گفت: مراسم خاکسپاری و نماز اموات باید با حضور حداقل افراد برگزار شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه افزود: خانواده‌های متوفی همچنین باید از همراه آوردن گروه‌های سنی پرخطر مانند خردسالان و افراد کهنسال به مراسم تشیع و تدفین خودداری کرده و بدانند از ورود این افراد به محوطه آرامستان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه کفن و دفن متوفیان براثر کرونا به دو شیوه غسل و تیمم انجام می‌شود، افزود: در استان کرمانشاه کفن متوفیان به صورت تیمم انجام می‌شود.

حجت الاسلام شیرین‌سخن با بیان اینکه سیستم فاضلاب آرامستان کرمانشاه جدا شده و فضای ایزوله و جدا برای تغسیل اجساد متوفیان مبتلا به کرونا اختصاص یافته است، اظهار کرد: غسل دادن به صورت کامل در آرامستان کرمانشاه انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد اجساد متوفیان شهرستان‌های استان کرمانشاه نیز گفت: با توجه به اینکه اکثر متوفیان کرونایی در بیمارستان‌های گلستان و فارابی شهر کرمانشاه فوت می‌کنند از این رو پس از فوت با لحاظ کردن مسائل بهداشتی و نظارت نیروهای دانشگاه علوم پزشکی اجساد در بیمارستان ضدعفونی شده و پس از گذاشتن در کاور به وسیله آمبولانس به آرامستان کرمانشاه منتقل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه اگر فرد مبتلا به کرونا در استان دیگری فوت کند، گفت: پس از انتقال جسد فرد متوفی به کرمانشاه همه مراحل کفن در آرامستان شهر انجام شده و برای خاکسپاری به محل سکونت منتقل می‌شود.

وی با اشاره به شایعه استفاده از آهک روی اموات کرونایی هنگام دفن گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت برای متوفیان قبری به عمق دو متر کنده می‌شود و کف قبر را با وایتکس یا آهک ضدعفونی می‌شود و به هیچ وجه آهک روی جسد ریخته نمی‌شود.

کد خبر 445277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.