سامانه حمل بار در شهر کرمانشاه الکترونیکی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از الکترونیکی شدن سامانه حمل بار در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن ارجمندی در این باره اظهار کرد: ساماندهی فعالان حمل و نقل عمومی بخش درون شهری و حومه‌ای یکی از گام‌های اصلی توسعه هوشمند زیرساخت حمل و نقل شهرهای کشور است.

وی افزود: ماهیت صدور پروانه تنها برای بررسی صلاحیت کاربران حمل بار است و تا به امروز در مدیریت شهری تنها ابزار در اختیار برای مدیریت حمل بار بود و این مشکلات با ایجاد نظام سند حمل بار الکترونیک شهری یا همان بار برگ مرتفع و موجب نظارت و مدیریت حوزه حمل بار در شهر می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرمانشاه تصریح کرد: مهم‌ترین اصل در حمل بار داشتن بار برگ است که مجموعه‌ای از اطلاعات بار از جمله نوع، جنس، ارزش، وزن بار، مبدا و مقصد بار، مشخصات خودرو و راننده در آن درج می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اتحادیه سازمان‌های حمل بار کشور و با مساعدت ویژه شهردار کرمانشاه طراحی زیرساخت صدور سند حمل و نقل بار درون شهری و حومه‌ای انجام و آماده بهره‌برداری است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: بار برگ مزیت‌های زیادی از جمله امکان بررسی صلاحیت راننده و خودرو، سند کاشف از مالکیت بار، فراهم شدن امکان اخذ بیمه بار و اطلاع‌رسانی به فرستنده و گیرنده بار از مزیت‌های الکترونیکی شدن سامانه حمل بار است.

وی گفت: با مشارکت شرکت‌های حمل بار دارای صلاحیت و با تعریف اپلیکیشن‌های مربوطه فرآیند استفاده از سامانه حمل بار نیز به طور کامل الکترونیک خواهد شد که علاوه بر ارتقای سطح خدمات شهری و ایجاد امنیت برای حمل بار موجب کاهش سوخت مصرفی وسایل نقلیه حمل بار و کاهش ترافیک شهری می‌شود.

کد خبر 445269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.