لایروبی معابر اصفهان قبل از آغاز بارش‌ها

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان از آمادگی و هماهنگی کامل مناطق ۱۵ گانه برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی و مقابله با هرگونه بحران در این زمینه در شهر خبر داد.

بهزاد حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با آغاز فصل پاییز احتمال بارش‌های فصلی بسیار زیاد می‌شود که در راستای جلوگیری از آبگرفتگی معابر، لایروبی تمامی جوی‌های آب و سپتیک‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری اصفهان دستورالعمل‌هایی را برای مقابله با آبگرفتگی‌های احتمالی در نظر گرفته و اجرایی کرده است و در تمامی مناطق قبل از آغاز بارش‌های پاییزی نسبت به لایروبی کانال‌ها، جوی‌ها و سپتیک‌ها اقدام شده و به صورت دائم ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: خوشبختانه با توجه به لایروبی مستمر و اجرای اقدامات پیشگیرانه در چند سال اخیر آبگرفتگی گسترده‌ای در سطح شهر اتفاق نیفتاده و موارد جزئی به سرعت بر طرف شده است.

وی ادامه داد: میزان آمادگی در سطح مناطق ۱۵ گانه و نیز توان نیروهای خدماتی و عملیاتی که در حوزه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته است و اقدامات لازم در سطح معابر و نقاط مختلف شهر اجرایی شده است.

حقانی گفت: در شهر اصفهان ۳۱۳ کیلومتر مادی وجود دارد که همراه با بیش از ۳۰۰ کیلومتر کانال دفع آب‌های سطحی و همچنین وجود بیش از یکصد عدد سپتیک و ۵۰ هزار عدد چاه جذبی و رسوبگیر و لایروبی منظم و مداوم آن، تأثیر بسزایی در جهت جلوگیری از آبگرفتگی گسترده در شهر دارد.

وی اظهار کرد: در زمان بارش‌ها مسئولان مربوطه با حضور شبانه‌روزی در سطح شهر آمادگی کامل جهت ارائه خدمات لازم و مقابله با هرگونه بحران احتمالی در زمینه آبگرفتگی را دارند و شماره ۱۳۷ به عنوان شماره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان به صورت شبانه روزی در اختیار همشهریان است تا مشکلات خود اعم از آبگرفتگی احتمالی و سایر مشکلات مرتبط با شهرداری را گزارش دهند.

کد خبر 445254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.