۶ عضو شورا خواستار ارائه گزارش املاک نجومی شهرداری تهران شدند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تذکر داد که هرچه سریع‌تر گزارش ساماندهی وضعیت املاک شهرداری به مردم ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران طی تذکری به شهرداری تهران گفت: موضوع املاک نجومی، واگذاری‌ها برای بهره برداری بی حساب در دوره‌ مدیریت شهری گذشته، ضرورت بازپس‌گیری املاک به ناحق واگذار شده شهرداری و ضرورت به سامان‌رسانی وضعیت املاک شهرداری یکی از موضوعات و دغدغه‌های کلیدی و اصلی اعضای شورای شهر پنجم از ابتدای آغاز فعالیت بوده و بارها بر ضرورت رعایت اصل شفافیت و پاسخگویی، پیگیری تخلفات، احقاق حقوق مردم و شهرداری در رابطه با املاک در قالب چندین تذکر و مصاحبه و وعده‌های رسیدگی به مردم تاکید شده است.

وی ادامه داد: با گذشت سه سال و با وجود همه تأکیدات، اصرارها، پیگیری‌ها و وعده‌ها به نظر می‌رسد نه تنها اقدام مشهود و مؤثری که قابل دفاع باشد از طرف شهرداری در این خصوص نشده است بلکه اقدام رئیس سابق سازمان املاک شهرداری در ارسال گزارش وضعیت املاک به اعضای محترم شورا نیز با برکناری وی از این مسئولیت هم زمان شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: با وجود گذشت سه سال از عمر شورای شهر پنجم تقریباً هیچ تغییری در وضعیت نابسامان املاک تهران رخ نداده و ظاهراً بخش قابل توجهی از املاک شهرداری از چندین سال پیش تاکنون در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی غیر سازمانی شهرداری است

وی اضافه کرد: حتی برخی از املاک شهرداری ناشناخته بوده و بعضاً هم به دلایل مختلف در فهرست املاک وارد نشده است. گویا شهامت، عزم و اراده و توانایی لازم برای سرانجام رساندن این موضوع در شهرداری وجود ندارد.

حق شناس تاکید کرد: حال که پس از گذشت این مدت، موضوع توسط اعضای شورا در فضای مجازی پیگیری شده، این مطالبه با پاسخ غیرمرتبط و غیر قابل قبول شهردار روبرو شده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به اهمیت موضوع، لازم است شهردار تهران، بلافاصله نسبت به ارائه گزارش مورد انتظار در خصوص آخرین وضعیت املاک و اقدامات شهرداری برای ساماندهی موضوع و انتشار رسانه‌ای و قرار دادن گزارش وضعیت در سامانه شفافیت شهرداری اقدام کند.

این تذکر به امضای محمد جواد حق‌شناس، حسن خلیل آبادی، محمد سالاری، محمد علیخانی، سید محمود میرلوحی و حجت نظری رسیده است

کد خبر 445252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.