لزوم توجه شرکت‌های دانش بنیان بر اقتصاد دریا

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت در مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق توسعه صنایع دریایی بر توجه به کاربری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دریا تاکید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، مهدی اصفهانی با تاکید بر لزوم توجه شرکت‌های دانش بنیان بر حوزه دریا، اظهار کرد: صندوق‌های زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اهداف و کارکردهای مختلفی در حال فعالیت هستند و هر صندوق برای دستیابی و به اهداف خاص و حرکت در راستای حمایت از جامعه هدف خود ساماندهی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی صندوق توسعه صنایع دریایی با سیاست‌های شورای عالی صنایع دریایی کشور گفت: خوشبختانه در مجمع عمومی صندوق توسعه صنایع دریایی دستگاه‌های مرتبط و مستقیم در این حوزه حضور دارند که از این ظرفیت باید استفاده بهینه شود.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی نیز در این مجمع، خودکفایی در ساخت و افزایش ظرفیت ساخت کشتی و شناور را از اهداف حمایتی این صندوق عنوان کرد و گفت: منابع لازم برای تحقق اهداف حوزه دریا در برنامه ششم توسعه سالیانه ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

عبدالمجید رضوانی ادامه داد: سهم صنایع دریایی کشور در بازار جهانی ساخت کشتی و شناور بر اساس برنامه ششم توسعه نیم درصد است.

وی همچنین تصریح کرد: سهم صنایع دریایی در بازار جهانی ساخت کشتی و شناور تا افق ۱۴۰۴ باید به یک درصد برسد.

لازم به ذکر است که مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق توسعه صنایع دریایی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت در سالن جلسات ساختمان شهید الهی این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه که اکثریت اعضای مجمع حضور داشتند، گزارشی از عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸ ارائه شد.

همچنین گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در مورد صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ نیز ارائه گردید و مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

کد خبر 445251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.